Reklamace zboží: reklamovat můžete i nefunkční obojek proti blechám a klíšťatům

Klasik sice říká „To jsou blechy psí, ty na člověka nejdou!“, ale řada majitelů psů a koček se doslova na vlastní kůži přesvědčila o tom, že to tak úplně není pravda. Proto je zapotřebí od jara až do podzimu chránit před blechami a klíšťaty nejen sebe, ale především své čtyřnohé miláčky. A víte, jak máte postupovat ve chvíli, kdy pro svého pejska koupíte antiparazitní obojek a během pár dní na něm přesto objevíte řadu klíšťat?

Advokáti, výrobci, prodejci i odborníci se shodují, když jednohlasně říkají - reklamujte! Napadlo vás to někdy? Víte, jak na to? „Poptali jsme se jako fiktivní zákazníci tří velkých firem na trhu, jak lze reklamovat nefunkční antiparazitní obojek a byli jsme velmi mile překvapeni. Odpovědi jsme získali během několika málo dní, kdy na náš dotaz zareagovaly všechny společností a automaticky nám nabídly možnost reklamace.“ Říká Kateřina Procházková z poradenského portálu poradnaveritele.cz

Reklamujte u prodejce a co nejdříve!

Ať už nakupujete u zvěrolékaře, v chovatelských potřebách, na internetu nebo v lékárně, vždy je zapotřebí reklamovat přímo u prodejce. Z toho důvodu je důležité si pokaždé důkladně schovat účtenku. „Reklamovat musíte podle právníků hlavně bez zbytečného odkladu. Jinými slovy ihned poté, co problémy s nefunkčním obojkem zjistíte.“ Doporučuje Procházková a uvádí případ paní Ludmily z Prahy. Ta koupila pro svého huskyho v lékárně antiparatzitní obojek za bezmála tisíc korun, který měl až po dobu osmi měsíců odpuzovat klíšťata i blechy. Místo toho přišel její pes už po pouhých čtyřech týdnech z procházky s šesti klíšťaty. Z toho čtyři klíšťata se navíc přisála v bezprostřední blízkosti krku a obojku. Paní Ludmila se začala intenzivně zajímat, jak má postupovat, aby jí byla uznaná reklamace, protože zcela logicky nechtěla platit za něco, co nefunguje.

Správné nasazení obojku

„Důležité je nefunkční obojek pečlivě zdokumentovat.“ upozorňuje Procházková. Výrobce se obvykle v prvním kroku zaměřuje především na to, zda obojek je správně nasazený a používaný. Nesmí se například za něj zavěšovat různé odrazky, ani jiné ozdoby, musí být akorát přitažený – tzn. ani moc ani málo, tedy zrovna na dva prsty, které se vloží mezi obojek a krk zvířete. Dále je zapotřebí zkontrolovat, zda zvíře náhodou nelíná, protože i intenzivní vypadávání chlupů může přechodně zhoršit antiparazitní působení obojku. Podobně může působit i časté kartáčování a stříhání srsti.

Koupat přiměřeně

Působení obojku oslabuje také časté plavání, stejně jako opakované domácí koupání a šamponování zvířete nebo průběžné sundávání obojku z krku. Na výskyt klíšťat má podle výrobců také vliv jeho častý pohyb v přírodě, nebo přítomnost dalších zvířat v domácnosti, která jsou však bez ochranného obojku.

Reklamujete? Pečlivě se na to připravte!

„Chcete-li reklamovat nefunkční obojek proti klíšťatům, musíte se připravit i na případné komplikace a jednoznačné dokazování, že jste obojek používali správně. Ne všichni výrobci či distributoři budou nakloněni tomu, aby vám vraceli peníze nebo třeba vyměnili produkt za jiný. Proto je důležité mít pro tento případ nejen věrohodné svědky, ale také řádnou fotodokumentaci vašeho psa a přisátých klíšťat s jednoznačným datem na přední straně fotografie nebo i natočené video, které jednoznačně doloží, že jste ten a ten den po zakoupení obojku našli tolik a tolik klíšťat.“ Radí Procházková. A pokud i přesto neuspějete, nevzdávejte to a poraďte se, jak dál postupovat.

Zdroj:www.poradnaveritele.cz  



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky