Kancelářský nábytek? Nový je zdravější, použitý levnější

Rubrika: Tipy a triky
Jana Brožková (Bydlet.cz), 3.10.2016
Použitý kancelářský nábytek se vyplatí

Pořídit do kanceláří nový nebo použitý nábytek? Tím se intenzivně zabývají firmy, které se plánují přestěhovat. O jaký typ nábytku je v současné době větší zájem? „Stále roste poptávka po outletovém. Společnosti ale pořád o této nabídce moc neví,“ tvrdí Filip Veselý z realitní a konzultační společnosti OFFICE HUNTERS. V oblasti nového nábytku je trendem pořizovat co nejvíce ergonomický nábytek, který minimalizuje špatné dopady ze sezení.

Použitý nábytek zavádí do svých kanceláří nejčastěji státní sektor. „Úřady mají dokonce ve svých stanovách napsané, že musí využívat repasovaný nábytek. Jedná se o úspory bez dopadů na kvalitu a funkčnost,“ uvádí Veselý. Podle Michala Robeneka ze společnosti Office Outlet je nevýhodné si kupovat zcela nový nábytek. Ušetřit se dá až 80 procent. „Pokud budete chtít vybavit firmu o padesáti lidech, tak za nábytek vydáte klidně milion korun. Když ho pořídíte u nás, vyjde vám částka na 250 tisíc korun s tím, že kupujete věci, které jsou tři nebo čtyři roky staré,“ popisuje Robenek.

Značkový nábytek se dá používat klidně deset let, kromě úřadů si ho zajišťují menší firmy nebo start-upy. „V oblasti vybavení kanceláří má outletový nábytek 30 procentní podíl. Minimálně stejné procento klientů o této možnosti ale stále neví. Pro některé nabídka použitého nábytku není vhodná,“ dodal Veselý z OFFICE HUNTERS.

O nové skříně, židle a stoly mají zájem společnosti, které chtějí demonstrovat vyšší hodnotu a finanční úspěch. Výjimkou není ani nadstandardně designový nábytek nebo starožitné kusy, které jsou k vidění nejvíce u advokátů nebo auditorských firem. „Design a využití nejdražších materiálů už není tolik v kurzu. Korporátní společnosti čím dál více pořizují pro své zaměstnance nábytek, který je šetrný k lidskému tělu. A hlavně minimalizuje všechno špatné, co přináší sezení v kanceláři,“ popisuje Assem Mustafa, expert na kancelářské vybavení.

Několikahodinové vysedávání v kanceláři je pro člověka stále nepřirozeným pohybem. Proto by Mustafa všem doporučoval, aby se polovina budgetu určený na nábytek vydala na židle. „Ta je motorem pracovního prostředí. Určitě by měla mít ergonomicky nastavený opěrák, hloubku sedáku a výšku opěráku. Nedoporučuji si připlatit za chromové části,“ popisoval Assem Mustafa, podle kterého je to s nábytkem jako s nákupem aut. „Všem radím, ať si koupí raději použitý kvalitní nábytek než nekvalitní nový. A když nový, tak se vyplatí připlatit.“

Ať nový, nebo použitý, důležité je volbu konzultovat s architektem s dostatečným časovým předstihem. Všeobecným trendem je pak bílý nábytek a dřevěné prvky. Velmi často stoly kopírují design podlahy.

Názory na článek  Kancelářský nábytek? Nový je zdravější, použitý levnější
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Tipy a triky