Nejste spokojeni s novou kuchyňskou linkou? Jak správně reklamovat práci řemeslníka

Rubrika: Kuchyně
Eva Jurčíková (Vaše Nároky.cz), 14.07.2017

Řemeslník na volné noze vám zhotovil kuchyňskou linku, kterou jste si vybrali. Po nějakém čase se však na ní začaly objevovat vady, které se nadaly přehlédnout. Jak správně v takovém případě postupovat? Poradí vám právník ze společnosti Vaše nároky.cz.

 

 

 

 

Jak lze kuchyňskou linku reklamovat?

Výroba kuchyňské linky na míru se většinou uskutečňuje na základě smlouvy o dílo. U smlouvy o dílo je velmi důležitý akt předání díla. Již při něm by měly být vámi vzneseny výhrady, tedy vady, které na kuchyňské lince shledáváte.

Při předání díla samozřejmě rozpoznáte pouze vady zjevné, skryté vady, jako je například špatně použité lepidlo, můžete poznat až po několika dnech či dokonce měsících. Pokud takovéto vady zjistíte, je potřeba je vytknout bezodkladně, nejpozději však do dvou let o předání kuchyňské linky.

Pokud zjistíte skrytou vadu, měli byste tedy řemeslníka bezodkladně kontaktovat a ideálně sepsat protokol o vadách, případně pořídit fotografie. Dále je vhodné se se řemeslníkem ideálně písemně domluvit, jakým způsobem budou vady odstraněny.

 

Jak se zachovat, pokud řemeslník reklamaci odmítá?

Pokud řemeslník reklamaci odmítá, můžete si nechat vypracovat znalecký posudek. Vypracovaní posudku může stát i několik tisíc, upozorněte proto předem řemeslníka, že to s reklamací myslíte vážně, a že mu případné náklady na posudek necháte proplatit. Pokud i přesto nebude reklamaci uznávat, nechte si posudek vypracovat a náklady za něj požadujte společně s nápravou díla.

Pokud by i přesto řemeslník reklamaci odmítal, můžete se obrátit na soud.

 

Co dělat, když řemeslník argumentuje nevhodným zacházením?

Jestliže vám řemeslník například tvrdí, že kuchyňská linka praskla proto, protože jste na ni pokládali těžké předměty, ale vy jste na ni nic neobvyklého nedávali, nenechte se zmást. Museli byste jednat buď přímo v rozporu s pokyny řemeslníka nebo jí používat k tomu, k čemu nemá sloužit (při rozjařeném večírku by na ní stála parta lidí).

Platí zde však zmíněné pravidlo, že reklamovat kuchyňskou linku můžete maximálně do dvou let a zjištěnou vadu musíte nahlásit neodkladně.

 

Co můžete požadovat?

Po řemeslníkovi můžete požadovat opravu či přiměřenou slevu. Pokud jsou vady skutečně markantní, můžete také odstoupit od smlouvy, ve většině případů se však k této možnosti nepřistupuje z důvodu problematiky vrácení díla.

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na:www.vasenaroky.cz

Názory na článek  Nejste spokojeni s novou kuchyňskou linkou? Jak správně reklamovat práci řemeslníka
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie Kuchyně, nejlépe hodnocené fotografie

Články Kuchyně