Dražby jako otevřená soutěž: koupíte nemovitost, umělecké dílo i auto

Internetové dražby se těší větší oblibě

Dražby a aukce si získávají stále větší oblibu a jedná se o vyhledávané nákupní a prodejní metody napříč trhy. Populární jsou například při prodeji uměleckých předmětů, automobilů nebo elektroniky, ale stále častěji se s nimi setkáme i při prodeji oblečení, módních doplňků a dalších věcí. Lidé si zkrátka na dražby zvykli a není proto překvapením, že se jedná o často využívanou metodu i při koupi nemovitostí.

„Metoda otevřené soutěže a přihazování je dnes běžná u nejrůznějších věcí a uživatelé si zvykli, že je to výhodné u levného drobného zboží i dražších objektů, jako jsou například nemovitosti nebo automobily. Pokud nemáte srovnání a přehled, jak si vaše nabídka stojí, jako je to třeba u tradičního realitního prodeje, tak to bývá nevýhodné pro obě strany, pro kupujícího i prodávajícího,“ říká Radim Hasman, člen představenstva společnosti Eurodražby.cz, prvního dražebníka elektronických dražeb v České republice a lídra v oblasti nedobrovolných dražeb.

Systém dražeb nemovitostí je založený na otevřeném a transparentním prodeji, který minimalizuje možnost jakýchkoli pletich nebo snah o domluvu mezi zájemci o koupi. Navíc důležitou výhodou je rychlost celého procesu. Při jiných způsobech prodeje se často celý proces neúměrně prodlužuje a nemovitost stojí ladem a ztrácí na své hodnotě, což hraje podstatnou roli pro všechny zúčastněné.

Atraktivita dražeb spočívá také v ceně. Obvykle totiž dražba začíná na 50 procentech odhadní ceny, ale až zájem od potenciálních kupců určí skutečnou hodnotu. Srovnání je mnohdy důležité, protože si zákazníci mohou udělat lepší představu, jak si jejich nabídka stojí ve srovnání s konkurencí, a mohou si ve férové soutěži stanovit, jakou hodnotu pro ně nemovitost má a kam až se jim vyplatí přihazovat. U jiných netransparentních metod se vytváří prostor pro spekulace a zájemci mnohdy zbytečně taktizují, až mohou o nemovitost přijít nebo naopak mohou zaplatit neúměrně vysokou cenu. To u dražeb nehrozí. Před dražbou by si každý měl stanovit svou cenu a snažit se jí držet. „Pochopitelně odhad znamená jen do jisté míry uměle vypočítanou cenu a skutečnou cenu určuje až sám trh. A aby bylo možné dosáhnout takové reálné ceny, je potřeba o prodeji informovat a umožnit soutěž mezi jednotlivými zájemci,“ dodává Radim Hasman.

Před samotnou dražbou je vhodné zajít na prohlídku domu, obvykle jsou k dispozici 2 termíny, kdy je možné si nemovitost prohlédnout a zhodnotit. Dobrá příprava je základ. Takže je potřeba nic nepodcenit a například se podívat na ceny sousedních nemovitostí a zhodnotit okolí.

Předem je důležité také zajistit financování v případě výhry, což ale u moderních bank a finančních institucí není problém a existují široké možnosti, jak získat na draženou nemovitost peníze. Protože jakmile dražba skončí, prodej se okamžitě realizuje a nemovitost získá nového majitele.

O společnosti EURODRAŽBY.CZ a.s.

Společnost Eurodražby.cz se zabývá realitní a obchodní činností od roku 1997. Specializuje se na nedobrovolné dražby a aukce, v tomto segmentu patří dlouhodobě mezi nejlepší na českém trhu. Podle celkového finančního objemu dosaženého vydražením majetku jsou v současné době lídrem v pořadí dražebníků. Současně jako jediná dražební společnost nabízí možnost dražby na dálku přes prostředníka, který se jí fyzicky účastní. Od listopadu 2011 je možné sledovat probíhající dražby on-line v reálném čase, což je na českém trhu rovněž unikát. Členem České asociace dražebníků je společnost Eurodražby.cz od roku 2001.



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky