Byt sice nekoupila, málem však přišla o 120 000 Kč

Veronika Moravcová se rozhodla nekoupit byt, o který měla zájem, protože zjistila, že jeho cena je nadstřelená. Odstoupením od smlouvy jí ale hrozilo, že přijde o zaplacený rezervační poplatek ve výši 120 000 . Blokovací depozitum se jí nakonec podařilo získat zpět až díky zapojení právníka.

Veronika Moravová se v říjnu 2016 rozhodla koupit byt. Při prohlídce jednoho z nich podepsala přímo v bytě se zástupcem realitní kanceláře rezervační smlouvu a zaplatila rezervační poplatek 120 tisíc korun a podepsala dohodu o zaplacení blokovacího depozita. „Měla jsem skutečný zájem byt koupit, to se ale o něco později změnilo,“ vzpomíná paní Moravová.

Kámen úrazu byl v ceně bytu. Ta byla stanovena na dva a půl milionu korun, ovšem banka učinila následně odhad hodnoty nemovitosti na dva miliony. Celá koupě se tak stala pro paní Moravcovou značně nevýhodná. Rozhodla se tedy odstoupit od smlouvy, nechtěla přitom ale přijít o zaplacený rezervační poplatek. S nastalou situací se obrátila na právníka.

Případ převzal právník Petr Novák ze společnosti Vaše nároky.cz, který realitní kanceláří zaslal předžalobní výzvu, ve které požadoval vrácení rezervačního poplatku. Ve výzvě právník argumentoval zejména tím, že klientka nebyla poučena o možnosti odstoupení od smlouvy, které chtěla učinit po zjištění nových skutečností ohledně hodnoty bytu.

Smlouva byla uzavřená mimo obchodní prostory, v tomto případě přímo v nabízeném bytě, a klienti jako spotřebitelé nebyli poučeni o možnosti odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od podpisu. Proto se nárok na odstoupení od smlouvy prodloužil o rok,“ vysvětluje situaci právník Petr Novák.

Jelikož byla argumentace právníka podložená zákony, dle kterých měla klientka na odstoupení od smlouvy rok a 14 dní, realitní kancelář jen několik dní po zaslání předžalobní výzvy celé blokovací depositum ve výši 120 000 vrátila. 

Nejde přitom o ojedinělý případ, realitní kanceláře se často snaží ponechat si rezervační poplatek i v případech, kdy na to nemají právo. Problémem často je, že klienti sami neznají své práva a neví, kdy mají na vrácení rezervačního poplatku nárok.

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na:www.vasenaroky.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Bydlení rubrika