Zaplatila zálohu, ale nové kuchyně se nikdy nedočkala

Rubrika: Kuchyně
Eva Jurčíková (Vaše Nároky.cz), 7.09.2017

Paní Katka zaplatila truhlářské firmě zálohu na objednanou novou kuchyň. Přes posunutý termín dodání a několik neuskutečněných schůzek se jí nedočkala, odstoupila tedy od smlouvy. Firma však nehodlala vrátit zaplacenou zálohu, s tím tak paní Katce musel pomoct až právník společnosti Vaše nároky.cz, která se zabývá pomocí klientům v boji za jejich oprávněné nároky.

Paní Katka si na začátku prosince 2015 našla na internetu nabídku truhlářských prací. Koupila tou dobou do osobního vlastnictví byt, do kterého se hodlala co nejdříve z pronájmu přestěhovat, bránila tomu však nefunkční kuchyň. Právě tu tak v truhlářství poptávala. „Firma hned druhý den přijela vše vyměřit a vystavila mi zálohovou fakturu na polovinu sjednané ceny celé kuchyně. Zálohu 26 000 jsem zaplatila a čekala na dodání kuchyně,“ vzpomíná paní Katka.

Firma se ve smlouvě zavázala dodat hotovou kuchyň nejpozději do konce ledna, tento termín však nedodržela. Paní Katka tak souhlasila s posunutím termínu na polovinu března. Ani to ale nepomohlo, zástupci firmy se několikrát neukázali na domluvených schůzkách a kuchyň nedodali. „To už mi bylo jasné, že se jí nedočkám, takže jsem odstoupila od smlouvy a požadovala vrátit zaplacenou zálohu,“ popisuje paní Katka.

Nic ale nebylo tak jednoduché. Protože truhlářství na výzvy k vrácení peněz nereagovalo, rozhodla se paní Katka předat svůj případ právníkovi společnosti Vaše nároky.cz. Ten podnikl všechny potřebné kroky, aby její peníze získal zpět. Přestože dotčené truhlářství skončilo v exekuci, paní Katka celou zaplacenou zálohu i náhradu škody za nedodržení smlouvy získala. Bez zapojení právníka by je ale pravděpodobně už nikdy neviděla.

V případě, že firma zákazníkovi nedodá sjednané zboží nebo služby, má zákazník právo na odstoupení od smlouvy a případně také vrácení zálohy, pokud nějakou zaplatil. Podobně jako v případě paní Katky to však často bývá problém, firmy se totiž snaží svých povinností zbavit a na úkor klienta se obohatit. V takovém případě by se zákazníci měli obrátit na právníka a nebát se svých nároků domáhat klidně i soudní cestou.

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na:www.vasenaroky.cz

Názory na článek  Zaplatila zálohu, ale nové kuchyně se nikdy nedočkala
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie Kuchyně, nejlépe hodnocené fotografie

Články Kuchyně