Účet za vodu byl 35 000 Kč, v bytě však nikdo nebydlel

Majitelka bytu dostala fakturu za roční spotřebu vody 35 000 , i když v bytě nikdo nebydlel. Nakonec se dozvěděla, že výše částky byla pokuta za to, že údajně neumožnila přístup pro odečet vodoměru. Bytové družstvo však majitelku bytu o odečtu neinformovalo, proto peníze odmítala uhradit. Nakonec se musela obrátit na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz.

Majitelka bytu družstevní byt zdědila po svém otci, nikdy se však do něj nenastěhovala a byt byl tedy delší dobu neobydlený. Majitelka situaci ohlásila bytovému družstvu a nahlásila také adresu svého trvalého bydliště, kam jí začala chodit korespondence týkající se bytu.  

Jednoho dne jí však přišel účet na 35 000 za zvýšený odběr vody a tepla. V listině se dočetla, že se jedná o pokutu, protože neumožnila přístup při odečtu vodoměrů. Majitelka bytu však o odečtu nevěděla, protože výzva o umožnění přístupu přišla do neobydleného bytu.  

Kdybych o tom věděla, odečet bych samozřejmě umožnila, protože vím, že by mi byly vráceny přeplatky,“ vysvětluje osobně majitelka bytu.  

Majitelka bytu se s bytovým družstvem ani s firmou, která provádí odečty, však nemohla dohodnout, nezbývalo jí tedy nic jiného, než se obrátit na právníka. Právník ihned po posouzení situace dospěl k názoru, že právo je na straně majitelky bytu, protože nebyla kontaktována způsobem, který vyplývá z podmínek bytového družstva.  

Zastupující právník proto za majitelku bytu odeslala předžalobní výzvu, ve které požadovat nejen storno pokuty, ale také vrácení přeplatků, které z důvodů neobývání bytu vznikly. Družstvo však na výzvu právníka nereagovalo, proto rozhodl až soud, který se postavil na stranu majitelky bytu.  

Majitelka bytu tak nakonec nepřišla o 35 000 , a dokonce jí bylo i několik tisíc na přeplatcích vráceno. Byt už majitelka prodala a vše tak má šťastný konec, kdyby se ale do případu nezapojil právník, pravděpodobně by přišla o několik desítek tisíc.  

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na:www.vasenaroky.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Bydlení rubrika