Realitní makléři by se měli stále vzdělávat

B3 Technology, 24.2.2021
Člověk se učí celý život. I když opustí školní lavice, své znalosti a dovedností získává ze zkušeností, díky různým kurzům, vzdělávacím programům a webinářům. Ani dobří realitní makléři by neměli zapomínat na vzdělávání, a to nejen v oblasti realit.


 

Práci realitního makléře může dělat takřka každý. Stačí plnoletost a čistý trestní rejstřík. Žádná škola pro tuto profesi není podmínkou a ani přímo žádný takový obor vyučován není. Realitní kanceláře však své pracovníky často školí, nebo jim nabízí různé kurzy z oblasti práva, stavebnictví, finančního trhu, ale i v rámci mezilidské komunikace. Většinou jsou kurzy zakončeny shrnujícím testem a obsahují otázky z mnoha oblastí,“ vysvětluje Blanka Hočnerová z realitního portálu origo-reality.cz. 

A právě na dobré vystupování se často zapomíná. Někteří kupující i prodávají mají zkušenosti s nepříjemnými makléři, kteří neumějí jednat s lidmi, nezvládají všetečné otázky, nebo umí být arogantní. I když takových makléřů není mnoho, negativní pověst se šíří rychleji než pozitivní ohlasy na práci realitního makléře. Řešením je právě nějaký kurz nebo seminář, který ani nemusí být dlouhý, jen by měl být co nejvíc praktický. 

Místo cesty na schůzky webinář

„Ačkoli jsou momentálně vzdělávací kurzy zavřené, vše se přesunulo do on-line prostředí. Virtuálně se můžete přihlásit na zajímavé webináře, či školení, za které získáte i nějaké osvědčení, či certifikát. Fyzických prohlídek teď moc není, proto je dobré využít volný čas ke sebevzdělávání,“ doporučuje Blanka Hočnerová z realitního portálu origo-reality.cz. 

Realitní makléř by měl být v podstatě i takový rádce. Měl by se perfektně vyznat v získávání informací z katastru nemovitostí, ale také by měl vědět, jak se pohybují úrokové sazby u hypotečních úvěrů, co vše je potřeba zařídit při žádosti o hypoteční úvěr, případně jaké velká fúze se na bankovním či realitním trhu chystají. Denním chlebem by tak pro makléře měl být všeobecný ekonomický přehled 

Makléř rozhodně nemusí vědět všechno. Musí ale umět komunikovat. „Pokud však makléři klient položí otázku, na kterou nezná odpověď. Neměl by si vymýšlet, ale měl by klientovi říct, že se mu pokusí informaci dohledat a později se mu s odpovědí ozve. Není dobré zazmatkovat a vymyslet si třeba nesprávnou odpověď. Je jasné, že makléř nemusí vědět všechno. Ale taková lidská reakce souvisí právě s dobrou mezilidskou komunikací, která je důležitější než dokonalá znalost absolutně všeho z realitního trhu,“ dodává Blanka Hočnerová.

B3 Technology

Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.

Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.

Více informaci na: www.b3technology.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Reality