Kolik utratíme za Velikonoce a za co nejvíce?

Mediafax (Mediafax), 11.04.2017

Velikonoce jsou nejoblíbenějšími svátky jara, letos je plánuje slavit 85 % Čechů, většinou v pohodlí svého domova. Pouze 8 % lidí využije prodloužený víkend k pobytu mimo domov. Vyplývá to z průzkumu společnosti Tesco. Za nákup jídla utratí 40 % Čechů do 500 korun, v případě tvrdého alkoholu je to u 37 % nakupujících částka do 300 korun.

Podobná data má také řetězec Albert, podle kterého více než tři čtvrtiny lidí v České republice dají za pohoštění na Velikonoce do 600 korun. Osm procent Čechů neváhá utratit více než 1000 korun.

Typickými symboly českých Velikonoc jsou pomlázka, vejce a beránek či mazanec. Beránka si podle průzkumu Tesca na Velikonoce upeče 73 % Čechů, mazanec potom 68 %.

"Na koledu se chystá vyrazit 45 % Čechů. Za koledování pak nejčastěji dostanou čokoládové vajíčko, a to ze 72 %. Jiné druhy cukrovinek jako například bonbony nebo čokoládové tyčinky čekají na 61 % koledníků, 58 % dostane čokoládové zajíčky a na ty plnoleté pak čeká ve 43 % případů tvrdý alkohol," vyplývá z průzkumu.

K Velikonocům neodmyslitelně patří také alkohol, v tomto období ho kupují dvě třetiny Čechů. Nejčastěji za něj dají kolem tří stovek. Téměř třetina lidí si ale dopřeje na Velikonoce láhev něčeho lepšího. "Nárůst spotřeby tvrdého alkoholu ve velikonočním měsíci oproti běžným měsícům je zhruba 40 %. Mezi nejoblíbenější druhy patří rum, hořkobylinné likéry a slivovice. U mladší kategorie je to i vodka. Nárůst zaznamenává i kategorie vaječných a krémových likérů," potvrzuje Oldřich Brojír, manažer kategorie alkoholických nápojů společnosti Tesco.

Česko jako vaječná velmoc

Češi patří k největším konzumentům vajec v Evropě. Podle statistiky řetězce Albert jich každý z nás sní 286 za rok. Nejčastěji si Češi dají čtyři až šest vajíček týdně. "Například v Jihočeském kraji se ale týdenní spotřeba u 35 % obyvatel vyšplhá na sedm a více vajec," vyplývá z průzkumu.

Vajíčka nejí jen asi jedno procento Čechů. Častěji si je potom dopřávají muži. Před loňskými Velikonocemi skončilo v nákupních košících zákazníků obchodů Albert několik desítek milionů kusů vajec, což je přibližně o třetinu více než v běžném období roku. Roste také obliba bio vajec.

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Tiskové zprávy