Nové byty za 20 milionů korun a více se prodávají stále častěji

Luxusní SUV, v kapse iPhone, módní značkové oblečení. Tak se přece pozná úspěšný člověk na první pohled. Ale auto může být ojeté, mobil na splátky a skutečně značkové oblečení od neznačkového dnes rozezná jen odborník. Nezpochybnitelným symbolem společenského statusu je ale bydlení. A to luxusní se v posledních letech hodně mění. Zatímco dříve patřilo k první volbě smetánky bydlení v rodinném domě za Prahou, dnes je to spíše luxusní byt v prestižní lokalitě blízko centra.

Central Group jako největší domácí rezidenční developer sleduje výrazný příklon v poptávce směrem k luxusnímu bydlení již více než dva roky. „Zatímco ještě v polovině roku 2014 tvořily nadstandardní byty s cenou nad 60 tisíc m2 jen málo přes čtvrtinu, dnes se prodává skoro 60 procent bytů za takovou cenu,“ řekl šéf Central Group Dušan Kunovský. Rostou sice ceny bytů především kvůli prodejnímu boomu a stále omezenější nabídce, na druhou stranu se ale cenová hladina zvyšuje právě také tím, že developeři do prodeje zařazují daleko větší počet luxusních projektů blíž centru Prahy. Tomuto trendu uzpůsobil největší domácí rezidenční developer svou nabídku a v současnosti tvoří zhruba 30 procent jeho prodaných bytů ty z kategorie vysoce nadstandardních a deset procent dokonce zcela exkluzivní byty tzv. prémiového standardu. 

Luxusní bydlení do prodeje raději dokončené

Požadavky takových klientů jsou od těch běžných kupujících odlišné, nikoli ale dramaticky. Chtějí bydlení v lokalitě, která kombinuje jak klid a zeleň, tak blízkost ruchu velkoměsta, tedy dobrou dostupnost a bohatou občanskou vybavenost. Zatímco střední segment se spokojí s dobrou dostupností na jakoukoli stanici metra, nadstandardní a luxusní segment klientely vyžaduje jen ty nejoblíbenější čtvrti a v nich navíc zcela unikátní lokality.

Podstatným rozdílem je, že lidé, kteří jsou ochotni za bydlení utratit mnohamilionové částky, chtějí dům a byt, do kterého plánují investovat, vidět předem. To znamená, že byt kupují raději až v dokončeném projektu. Požadavkům na individualizaci finálního provedení developer vyhoví tak, že podlahy, zárubně a dveře nedokončí a budoucí majitel má možnost si jejich barevnost vybrat podle vlastního vkusu. Naproti tomu lidé ve středním segmentu zatím stále dávají přednost nižší ceně, kterou developerům umožňuje dosahovat mimo jiné i prodej bytů ještě ve fázi výstavby.

Nové byty za 20 milionů korun a více se prodávají stále častěji

Růst zájmu o luxusní bydlení ukazují také statistiky

Vyšší poptávku po luxusním bydlení v posledních dvou letech ukazují také statistiky, které zpracovává Central Group spolu s Trigemou a Skanskou Reality. V pololetí dosáhl podíl prodaných nadstandardních bytů, tedy těch s cenou nad 60 tisíc korun za m2, u pražských developerů již 56 procent. Střední segment s cenou mezi 40 a 60 tisíci pak tvořil 43 procent. Levné byty s cenou do 40 tisíc korun za m2 již se téměř neprodávají. Přitom ještě před rokem představovaly byty nad 60 tisíc jen 28 procent prodeje.



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Reality