Nákup nábytku na e-shopu: doprava nemusí být drahá a reklamace složitá

Rubrika: Tipy a triky
Jana Brožková (Bydlet.cz), 24.11.2016
Nákup nábytku na e-shopu roste

Přestože popularita nakupování na e-shopech v České republice neustále roste, kolem pořizování nábytku po internetu dosud kolují nejasnosti. Doprava nábytku totiž vůbec nemusí být drahá a výběr zboží je mnohdy širší než v kamenných obchodech. V následujícím článku vám největší z mýtů představíme a uvedeme je na pravou míru.

Mýtus č. 1: Na e-shopu je omezený výběr zboží

Řada prodejců nábytku dnes svůj sortiment stěhuje z kamenných prodejen na internet. Velikost nabídky produktů vždy závisí na konkrétním obchodu, ovšem řada e-shopů již ví, že šíře sortimentu je jednou z klíčových vlastností úspěšného internetového podnikání. Plnohodnotný výběr zboží totiž zajistí větší přísun zákazníků. „V nabídce máme téměř 9 500 modelů nábytku v bezmála 960 tisících variantách rozměrů, materiálů a barev. To je zcela odlišné množství v porovnání s tím, co lze vystavit v jakékoliv prodejně. Každý si tak parametry nábytku může přizpůsobit svým představám. Produkty navíc přidáváme pravidelně, za poslední měsíc jsme nabídku rozšířili o 450 novinek,” říká Petra Triščíková  z největšího tuzemského e-shopu s nábytkem  MT nábytek.

Mýtus č. 2: Kvalitu zboží poznám na vlastní oči, ne na e-shopu. Navíc mi žádný prodavač neporadí

Snahou kvalitních internetových obchodů s nábytkem je představit zboží ve skutečném světle, protože nespokojenost zákazníků by se podepsala na jejich dobrém jméně. U produktů tak často najdete podrobný p opis včetně rozměrů, vlastností i technických parametrů , stejně jako sérii reálných fotografií a nákresů. Na rozdíl od kamenné prodejny si navíc můžete prohlédnout nábytek ve všech jeho dostupných variantách nebo zboží podobné. Ověřit si kvalitu zboží lze také v podrobných recenzích a hodnoceních zákazníků. V případě potřeby jsou vám k dispozici i asistenti, kteří sedí na druhé straně počítače. Kanálů, jak se s nimi spojit, je řada – můžete využít telefonní infolinku, kontaktní e-mail i online poradnu.

Mýtus č. 3: Na e-shopu se dají nakupovat jen drobnosti

Na začátku sice e-shopy sloužily primárně k drobnějším nákupům, dnes však díky propracovanějším obchodním systémům, zavádění moderních technologií a širším skladovacím i přepravním možnostem lze po internetu koupit prakticky jakýkoliv nábytek. Kromě jednotlivých židlí, skříněk či bytových dekorací pořídíte i velkoobjemové zboží a vybavíte celý byt prostřednictvím pár kliknutí. Na e-shopech jsou velmi populární i celé nábytkové sestavy do kterékoliv místnosti v domácnosti. Snadno pořídíte i kuchyňský nábytek, obývací stěnu, sedací soupravu, vybavení studentského pokoje nebo třeba zahradní nábytek.

Mýtus č. 4: Doprava je příliš drahá

Dopravu nábytku objednaného přes internet zpravidla řeší prodejce sám anebo ve spolupráci s prověřenými logistickými společnostmi. Jejich taxy jsou podobné pro všechny internetové obchody a pohybují se v řádech desítek až stovek korun v závislosti na velikosti zboží. „Abychom se nemuseli spoléhat na externí přepravce, provozujeme vlastní dopravu, aktuálně máme k dispozici 65 dodávek. Kromě toho je možné si přiobjednat také výnos i do libovolného patra, což dopravu zákazníkům ulehčuje,“ uvádí Petra Triščíková.

Mýtus č. 5: Reklamace na e-shopu je složitější než v kamenné prodejně. Lhůty na vrácení jsou zboží navíc krátké

Zákon o ochraně spotřebitele, občanský záko ník i další legislativa zaručují , že pokud jste zakoupili zboží po internetu, máte 14 dnů na jeho vrácení bez udání důvodu. K online nákupům se vztahují běžné záruční doby. To platí i pro nákup nábytku. Podrobné interní reklamační řády mívají prodejci i na webových stránkách. Většina lidí, kteří si zboží pořizují po internetu, však jejich přečtení opomíjí, a proto později dochází ke komplikacím. Některé e-shopy se snaží problémům předejít a co nejvíce systém reklamace zjednodušují. „Dříve bylo zvykem reklamované zboží posílat prodejci poštou ke zvážení. Dnes stačí na webu otevřít reklamační formulář, v něm stručně popsat, o jakou závadu se jedná a jak bychom měli reklamaci vyřešit, nahrát fotografii závady a odeslat,” přibližuje  Petra Triščíková  z e-shopu s nábytkem MT nábytek, který nabízí možnost vrácení zakoupeného zboží až do 45 dnů.


Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Tipy a triky