Rezervační poplatek vždy propadnou nemusí

Eva Jurčíková (Vaše Nároky.cz), 28.04.2017

Paní Alice složila rezervační poplatek ve výši sto tisíc korun. Když však po zjištění nedostatků nemovitosti chtěla od rezervační smlouvy odstoupit, realitní kancelář jí odmítla vrátit rezervační poplatek. Kupující se proto obrátila na právníka.

 

Paní Alice si ke koupi vyhlédla dům kousek za Prahou, jehož cena byla tři a půl milionu korun. Prodej zprostředkovávala celorepublikově známá realitní kancelář. Paní Alice zaplatila realitní kanceláři rezervační poplatek ve výši sto tisíc korun a začala se těšit na nové bydlení.

Radost ze započaté koupě však netrvala dlouho. Paní Alice po podrobném zkoumání nemovitosti zjistila, že dokumentace, kterou obdržela, se liší od reality. Nejenže neseděla velikost parcely, na které dům stál, ale zjistila také, že bude muset investovat do kanalizace, která měla být zcela v pořádku. V neposlední řadě přicházela i na drobnější vady, například, poškozená kuchyňská linka či nevyhovující těsnění oken.

Paní Alice se proto nakonec rozhodla, že od koupě nemovitosti odstoupí. „Lokalita, ve které dům stál, se mi moc líbila, a proto bylo složité rozhodnout se, zda mám od koupě domu skutečně odstoupit,“ vysvětluje paní Alice a dodává: „Nakonec jsem si však spočítala, kolik by mě stály dodělávky a raději jsem se rozhodla nemovitost nekoupit.“

Kupující proto kontaktovala realitní kancelář a žádala o vrácení rezervačního poplatku kvůli nesrovnalostem v obdržených dokumentech. Pracovníci realitní kanceláře však na její žádost nijak nereagovali, proto se paní Alice obrátila na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz.

Právník zhodnotil, že kupující má na vrácení rezervačního poplatku nárok, a proto zaslal realitní kanceláři předžalobní výzvu. „V předžalobní výzvě jsme argumentovali tím, že nedošlo ke koupi nemovitosti, a proto realitní kancelář nemá na rezervační poplatek nárok. Realitní kancelář navíc pochybila tím, že klientce dodala neúplné a dokonce i nesprávné informace o nemovitosti. Nárok klienty na vrácení rezervačního poplatku byl proto nesporný,“ komentuje případ zastupující právník z Vaše nároky.cz.

Realitní kancelář naštěstí na předžalobní výzvu reagovala a klientce rezervační poplatek vrátila. Bohužel se však nejedná o ojedinělý případ a kupující by si vždy měli dávat pozor, zda ze strany realitních kanceláří nedochází k neoprávněnému obohacování.

 

 

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na:www.vasenaroky.cz

Názory na článek  Rezervační poplatek vždy propadnou nemusí
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Financování bydlení