Jak postupovat, když nechtěně nakoupíte od podomního prodejce

Rubrika: Tipy a triky
Eva Jurčíková (Vaše Nároky.cz), 13.10.2017

Příběhy lidí, kteří nakoupili od podomních prodejců předražené předměty, či s nimi uzavřeli nevýhodné služby, slyšíme v médiích dnes a denně. Přiznejme si, že i každý z nás někdy naletěl podomnímu nebo jinému prodejci a uvěřil jeho planým slibům o perfektním výrobku či skvělé službě. Ať už se jedná o koupi předražených dek, nekvalitních parfémů, či změnu dodavatele energií, je vždy vhodné vědět, jak postupovat, pokud o výrobek či službu vlastně nestojíte.

 

DEJTE SI POZOR

 

Jestliže vás navštíví podomní prodejci, nejlépe uděláte, pokud s nimi vůbec nebudete komunikovat a nevpustíte je do svého domu. Mnoho měst podomní prodej zakázalo. Navíc nezapomínejte, že i když podomní prodejci působí velmi sympaticky a důvěryhodně, pořád jsou to cizí lidé a mohou vám ublížit či v nestřežené chvíli ukrást z bytu cennosti. Pokud přesto vpustíte podomní prodejce do svého domu či bytu, nenechávejte je nikdy v místnosti o samotě.

 

NEPODEPISUJTE A NEKUPUJTE VE SPĚCHU

 

Prodejci se Vám za každou cenu budou snažit prodat jejich výrobek či službu. „V současné době se setkáváme především s nabídkami na změnu dodavatele energií. Prodejci se snaží spotřebitele přesvědčit, že právě jejich nabídka je ta nejvýhodnější, nejlepší, že spotřebitel změnou dodavatele ušetří,“ komentuje situaci právník z Vaše nároky.cz, která poškozeným klientům pomáhá.

 

Prodejci často spěchají a nutí spotřebitele podepsat smlouvu ve spěchu. Nenechte se dotlačit do podepsání smlouvy, kterou byste za běžných okolností nikdy neuzavřeli. Vždy si pečlivě přečtěte, k čemu se ve smlouvě zavazujete. Klidně se poraďte se svými známými, kteří se mohou podělit o své zkušenosti.

 

MÁTE PRÁVO ODSTOUPIT OD SMLOUVY

 

Pokud si po podpisu rozmyslíte, že službu nebo produkt nechcete, odstupte od smlouvy. Součástí každé takovéto smlouvy by mělo být i poučení o možnosti od smlouvy odstoupit a to ve 14 denní lhůtě od jejího uzavření či dodání zboží.

 

Odstoupení od smlouvy musí být písemné. Uveďte v něm od jaké smlouvy odstupujete, Vaše jméno, příjmení, bydliště, datum narození, údaje o prodejci, nezapomeňte na datum a vlastnoruční podpis. „Pokud odstupujete od smlouvy o dodávce energií, je dobré v odstoupení také uvést, že odvoláváte plnou moc, kterou jste novému dodavateli udělili, pro vypovězení smlouvy s dodavatelem současným,“ doporučuje právník ze společnosti Vaše nároky.cz

 

Odstoupení od smlouvy zašlete co nejdříve, nejpozději však poslední den 14-ti denní lhůty. Nezapomeňte odstoupení vždy zasílat doporučeným dopisem a v ideálním případě také s dodejkou. Dodejku si poté současně s kopií odstoupení uschovejte jako případný důkaz, že jste od smlouvy odstoupili řádně a včas.

Při odstoupení od kupní smlouvy je také nutné ve 14-ti denní lhůtě od odstoupení zboží vrátit prodejci. Prodejce má současně povinnost Vám vrátit peníze. Pokud jste odstoupili od smlouvy o dodávce energií, kontaktujte svého původního dodavatele a ověřte, zda Vám i nadále bude energie poskytovat. Může se totiž stát, že nový dodavatel s tím původním již smlouvu Vaším jménem vypověděl.

 

BEZ POUČENÍ MÁTE ROK NA ODSTOUPENÍ

 

Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy, kterou uzavřel s podnikatelem mimo prostory obvyklé k podnikání (tedy i během podomního prodeje), a to ve lhůtě 14 dnů. Lhůta pro odstoupení začíná obecně běžet ode dne uzavření smlouvy. Pokud jde však o smlouvu kupní, tak ode dne převzetí zboží. V případě, že není spotřebitel o svém právu na odstoupení od smlouvy poučen, lhůta se prodlužuje na 1 rok a 14 dnů. Jestliže byl spotřebitel o odstoupení poučen až dodatečně, běží 14-ti denní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel.

 

 

 

 

 

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na:www.vasenaroky.cz

Názory na článek  Jak postupovat, když nechtěně nakoupíte od podomního prodejce
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Tipy a triky