Lidl a Kaufland díky dohodě s VW nabídne nabíjení elektromobilů
Německá skupina Schwarz, coby vlastník obchodů Lidl a Kaufland, dále míří na motoristy. Poté, co jsme letos v únoru informovali o možnosti koupit si v Německu v Lidlu vůz Fiat 500 (více zde), novinkou bude možnost si u supermarketů v Berlíně také dobít elektromobil. Strategické partnerství v této oblasti totiž nyní skupina Schwarz uzavřela s automobilkou Volkswagen (VW).
Sdílení vozů v Berlíně začíná
Loni v létě Volkswagen prezentoval plán spustit v Berlíně pilotní sdílení elektromobilů pod značkou „WeShare“ (více zde). Příští čtvrtek 27. června by měla být služba slavnostně spuštěna, když zájemci budou mít k dispozici prvotně na 1 500 vozů e-Golf. V počátku příštího roku se k nim má připojit 500 vozů e-up!.
Tyto elektromobily získají exkluzivní právo k nabíjení v nočních hodinách u supermarketů Lidl a Kaufland. U nich totiž v Berlíně díky dohodě s VW vznikne celkem až 140 nabíjecích veřejných míst. Na 60 nabíječek bude do konce roku postupně vybudováno u Lidlu, 10 pak u Kaflandu. U každého budou moci zároveň „tankovat“ dva vozy, když nabíjecí výkon bude činit 50 kW. V režimu „rychlonabíjení“ však vždy tedy jen jeden vůz.
Christian Senger, člen představenstva společnosti Volkswagen Passenger Cars pro digitální automobily a služby, říká: „Supermarkety jsou plnicími stanicemi budoucnosti. Nabíjení při nákupu je ideálním řešením. V průměru stačí u rychlé nabíjecí stanice pouze 45 minut pro dobití vozu e-Golf . Společně s obchody Lidl a Kaufland zlepšujeme možnosti dobíjení pro zákazníky a zejména pro náš vozový park WeShare. Toto je další důsledný krok Volkswagenu v jeho úsilí poskytovat oblastní pokrytí nabíjecími místy na veřejných místech prostřednictvím partnerských dohod.“
Zdroj: VW
Zmínit lze, že Volkswagen ve svých plánech kalkuluje s předpokladem, že v budoucnu asi 50 % nabíjení elektromobilů budou zákazníci provádět doma, 20 % na pracovišti, 5 % na dálnicích a ne méně než 25 % ve veřejných prostorách. Díky nově založené dceřiné společnosti Elli tak Volkswagen začal vybavovat nabíjecími systémy soukromé domy a parkoviště firem. V rámci konsorcia IONITY, ve kterém jsou dále BMW, Daimler a Ford, usiluje o vybudování rychlých dobíjecích stanic na hlavních evropských dálnicích.
Ohledně zmiňovaných připravovaných nabíječek v Berlíně společnosti nijak nespecifikovali poplatky. Oproti současnému stavu mají nicméně přispět k navýšení veřejných nabíjecích stanic v německém hlavním městě o téměř 20 %. Zatímco přes den bude moci dobíjet kdokoliv, v noci, jak již bylo zmiňováno, budou mít přednostní právo sdílené vozy z vozového parku WeShare.
Stejně jako sdílení vozů avizoval Volkswagen rozšířit do dalších velkoměst, nyní indikuje možné rozšíření spolupráce v oblasti nabíječek i se zmiňovanou skupinou Schwarz.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Energie
- Hypoteční sazby klesají jen velice mírně, pokles zůstává hluboko pod rychlostí snižování sazeb ČNB
- Putinův režim letos na ropě a plynu zkasíruje téměř 3000 miliard korun, navzdory sankcím. I díky Hamásu
- Elektřinu za 2 Kč za kWh z dovozu, nebo za 3 Kč z domácího jádra? "Férová" nabídka vlády má zatím podporu
- Počasí v 1. čtvrtletí přálo vodním, slunečním i větrným elektrárnám ČEZ v Česku. Zvýšily výrobu o 29 procent
- Distribuční soustava slouží k tomu, aby se elektřina vedená z elektráren přenosovou soustavou napříč republikou, dostala do jednotlivých domácností, budov či firem
- Cena benzínu pod 40 Kč/l, zlevňuje i nafta, navzdory sílící motoristické sezóně. Rusko těží více ropy a letos vydělá biliony