Skanska vyřeší dopravní situaci v Santiagu de Chile
Složitou dopravní situaci v hlavním městě a zajištění nákladného financování výstavby a samotného provozu autostrády vyřeší Santiago de Chile projektem typu Built-Own-Transfer (BOT). Výsledkem bude 60 kilometrů dlouhá dálnice, na jejímž projektování, samotné výstavbě a posléze i správě se budou podílet společnosti Skanska a Dragados.
Výstavba dálnice, která spojí jih pětimilionového Santiaga de Chile se severem, potrvá do roku 2005. Počítá se s tím, že po ukončení výstavby zde za den projede okolo 140 000 vozidel. Příjmy z mýtného by měly podle prvních odhadů do roku 2030 dosáhnout 1, 4 miliardy amerických dolarů. Kapitálově se Skanska na projektu podílí 48 %. Dalších 48 % patří španělské společnosti Dragados a zbývající 2 % chilské Belfi and Brotec.
Projekty BOT znamenají, že pomocí investic ze soukromých zdrojů stavební společnost realizuje veřejný (státní) projekt. Důvodem tohoto kroku je zpravidla aktuální nedostatek veřejných (státních) financí. Uvedený projekt, kterým nejčastěji bývá dopravní infrastruktura, následně soukromá společnost rovněž spravuje. Po určité době tuto nemovitost nabídne státní, resp. veřejné instituci k odkupu. Skanska tak v minulosti například postavila dálnici spojující finské Helsinki s Lahti nebo rychlodráhu mezi New Yorkem a letištěm JFK Airport.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Reality
- Hypoteční sazby klesají jen velice mírně, pokles zůstává hluboko pod rychlostí snižování sazeb ČNB
- Stěhování se do vlastních kancelářských budov se stává novým trendem, zejména v bankovním sektoru
- 267 000 složenek daně z nemovitých věcí putuje z Brna do schránek poplatníků
- České stavebnictví letos propadá, nových bytů se začalo stavět nejméně za posledních pět let
- Kunovský (Central Group): Sazby hypoték by se koncem příštího roku mohly dostat k 3 %
- Ekonomický týden v přehledu: FED, BOE a RBA v centru pozornosti