Reality a realitní business - jak funguje?

Jiřina Kavková (Bydlet.cz), 27.02.2012

Jak vlastně funguje realitní business a prodej realit? Jakým způsobem pracuje konkrétní realitní kancelář? Proč je exkluzivita pro klineta výhodou? Je důvod důkladně školit vlastní makléře? 

Na to se ptáme pana Michala Macka, jednatele realitní sítě EVROPA.

Jaké máte plány v roce 2012? 

Chceme se i nadále především zaměřit na další zkvalitňování služeb a portfolia zakázek. Dále bychom i v příštím roce chtěli otevřít nové pobočky. Cíl pro rok 2012 je dosáhnout otevření 35 poboček po celé ČR.

Název vaší realitní kanceláře naznačuje expanzi mimo hranice naší vlasti?

V těchto měsících připravujeme otevření prvních poboček na Slovensku. V tomto roce dále otevřeme pobočky v Polsku a máme rozjednánu spolupráci v pobaltských zemích. O náš koncept podnikání je velký zájem i v zahraničí, kde chybí evropský systém podnikání a jeho kvalita. Nemá cenu nic uspěchat, sebemenší pokles kvality služeb se vrátí jako bumerang.

Jste jednou z mála ryze českou realitní sítí, v čem se dále lišíte od vaší konkurence?

Hlavně kvalitou a rozsahem služeb pro naše klienty. Další nespornou výhodou je místní znalost a velmi dobré prodejní výsledky. Každý podnikatelský subjekt hlásá, že jeho cílem je poskytování kvalitních služeb.

Jak ale uvést teorii do praxe?

V první řadě je to o osobním přístupu makléře. Proto má každý z nich u nás omezený počet klientů. Zastávám rovněž názor, že ve srovnání s konkurencí nabízíme lepší marketing. Každá zakázka musí projít sítem. Předražené nemovitosti nás nezajímají, pečlivě si hlídáme portfolio zakázek. Klient musí mít jistotu kvalitní nabídky a neexistence kostlivců ve skříni například v podobě exekucí. A hlavně musí vědět, že podobnou zakázku nikde jinde nenajde.

Jak snadné! Proč to tak nedělají všichni?

Cílem většiny realitních kanceláří je být největší. Pro nás je důležitější systematické budování sítě, kvalita služeb a samozřejmě přiměřený zisk.

Ve většině případů ale stejně nakonec udolá velký toho malého?

Tak my už zase tak malí nejsme. Máme zakázky v řádu deseti miliard korun. Ale k těmto obratům jsme se propracovali plynule, bez nárazů. Cílem byla, je a bude kontinuita.

Byznys vaší realitní kanceláře je postaven na exkluzivitě…

V našem případě je termín exkluzivita potřeba chápat tak, že to, co nabízíme my, jinde nenajdete. Podepisujeme s klienty výhradní smlouvy garantující dokonalý servis. Náš segment trhu je střední příjmová skupina. Vycházíme z toho, že i garsoniéra v paneláku se dá prodat s noblesou.

Fungujete formou franchisingu. Jaké výhody tento systém majiteli kanceláře umožňuje?

Výhodou je hlavně ušetření času při rozjezdu businessu a mnohem větší jistota úspěchu než při samostatném podnikání. Nyní velmi preferovanou výhodou je snížení nákladů nejen při otevření, ale zejména při dalším provozu. Sdílení nákladů, systému školení, zkušeností, to jsou největší výhody franchisingu.

Slyšela jsem, že máte vlastní vzdělávací institut?

Ano je to tak. Získali jsme dotaci Evropské unie, a proto jsme si mohli dovolit hned na začátku nastavit vysoký standard naší vzdělávací instituce – Business Academy EVROPA. Máme pětistupňové školení pro makléře, jednatele a ředitele. Každé školení je vícedenní, končí zkouškou a certifikací. První stupeň školení je o zjištění, jestli mají zájemci o práci vůbec předpoklady tuto činnost zdárně vykonávat!

Děkujeme za rozhovor panu Michalu Mackovi, jednateli a majiteli realitní sítě EVROPA.

Michal Macek, zakladatel české franchisingové realitní sítě EVROPA. Sám prošel řadou realitních kanceláří a své čtrnáctileté zkušenosti zúročuje ve svém realitním businessu. Začínal s pobočkou v Praze, dalším městem se pro RK EVROPA stal Kolín. V současné době má stálá pobočková síť více než dvě desítky kanceláří. Pro nejbližší období je plánovaná expanze na Slovensko, do Polska a spolupráce s Pobaltím. 

RK EVROPA - www.rkevropa.cz

česká realitní síť - 25 poboček, 160 makléřů
znalecký posudek i tržní odhad zdarma
exkluzivní zakázky prioritou
osobní přístup a kvalitní servis samozřejmostí
člen  Asociace realitních kanceláří
vlastní vzdělávací institut - Business Academii EVROPA

Názory na článek  Reality a realitní business - jak funguje?
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Ceny nemovitostí