Zdraví a jídlo: jak vyzrát na vlčí hlad

Rubrika: Tipy a triky
Jiřina Kavková (Bydlet.cz), 12.08.2014
Zdraví a jídlo: jak vyzrát na "vlčí hlad", který vás nutí ve vteřině spořádat doslova cokoliv ze zásob vaší ledničky? Tento stav rozhodně nepřispívá k dobrému zažívání nebo vaší váze …

„Vlčímu hladu bychom měli hlavně předcházet, a to pravidelností ve stravě a dostatkem kvalitního a zejména méně kalorického jídla. Pokud nás hlad i přesto dostihne, je nutné dodat tělu potřebnou energii. Ovšem nikoliv tím, že sníme opravdu doslova cokoliv. Potraviny na zahnání rychlého hladu je třeba pečlivě volit,“ říká RNDr. Lucie Svobodová, specialistka na výživu a zdravý životní styl.

První pomoc: když vás dostihne vlčí hlad

•    ZASTAVTE SE
Pokud jsme ve stresu, například po návratu z práce, kdy nás čeká ještě jedna „směna“ v rámci naší domácnosti, jsme schopni sníst mnohem více jídla a kalorií, aniž bychom to postřehli.

•    JÍDLO SI NASERVÍRUJTE NA TALÍŘ
Jestliže máte ve zvyku jídlo jen tak uzobávat, nebo jíst z lednice či přímo z hrnce, absolutně ztrácíte kontrolu a přehled nad tím, kolik jste toho vlastně doopravdy zkonzumovali. 

•    NAPIJTE SE
Zkuste si uvařit váš oblíbený čaj. Právě jeho chuť totiž dokáže zahnat náhlý hlad.

•    NEJEZTE POTRAVINY OBSAHUJÍCÍ KONCENTROVANÉ CUKRY NEBO TUKY
Do této skupiny potravin patří pečivo, uzeniny, tučné sýry, sušenky, čokolády, slané krekry, ale také rýžové chleby… těmto jídlům se vyhněte.

Čím zahnat vlčí hlad?
Vlčí hlad zaženeme vhodnou variantou. Co jíst, než si připravíte další plnohodnotné jídlo (svačinu, oběd nebo večeři):
•    čerstvou zeleninu
•    kousek ovoce (ne večer)
•    pár vlašských ořechů nebo mandlí (5-7 kusů)
•    hrst nasucho opražených slunečnicových/dýňových semínek
•    půl hrnečku bílého kefíru či zákysu
•    nebo plátek 20% sýra

RADA ODBORNÍKA – když vás rychlý hlad zastihne tzv. na ulici
Pokud nás hlad zastihne mimo domov (na ulici, v autobuse, na kole…), ideální je mít vždy v kabelce nebo batohu nějakou „záchranu“. Třeba pytlíček mrazem sušeného (lyofilizovaného) ovoce, tyčinku z jablečné dřeně či neslazenou müsli tyčinky bez polevy. Pro větší hlad je vhodná kvalitní proteinová tyčinka, která může plnohodnotně vynahradit třeba i oběd.

Přejídání, které je následkem vlčího hladu, vzniká ponejvíce ze špatného denního režimu, kdy celý den nejíme, nebo jíme nevhodné potraviny, které nás nezasytí, ale naopak podpoří chuť na další jídlo. Spouštěčem však může být také stres, deprese nebo neustálé pokusy o držení diety. Plátek sýra, mandle nebo čaj sice rychlý hlad zaženou, ale rozhodně je třeba pracovat na tom, aby se tyto stavy našemu tělu nestávaly častými. 

RNDr. Lucie Svobodová, specialistka na výživu a zdravý životní styl.


Názory na článek  Zdraví a jídlo: jak vyzrát na vlčí hlad
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Tipy a triky