Správná kancelář? To je pracovna, výstavní síň i obývací pokoj s hernou

Chytré firmy vycházejí vstříc potřebám svých lidí Kanceláře se mění, protože se mění lidé, kteří v nich pracují. Nechtějí trávit pracovní dobu tam, kde mají starý stůl s nepohodlným sezením, kde jim na záda kvůli špatnému rozmístění pracovních míst dýchají hned dva spolupracovníci a kde slyší i to, co si kolegyně povídá se svými dětmi či se svou tchyní. „Chytré firmy vycházejí vstříc potřebám svých lidí a snaží se jim vytvořit co nejlepší podmínky,“ říká Jan Bastař ze společnosti cre8. Ta se věnuje zařizování kancelářských prostor, a proto se ve svém showroomu rozhodla jít příkladem.

„Nechtěli jsme našim klientům jen říkat či v počítači prezentovat, jak by měli kanceláře vypadat. Je přece mnohem lepší jim vše ukázat. A nejde jen o výškově stavitelné stoly či špičkové ergonomické židle, to jsou vlastně jen dílčí prvky. Jde především o atmosféru, uspořádání, barevnost či akustický komfort, což v našem novém showroomu dokážeme demonstrovat,“ vysvětluje Jan Bastař.

„Kancelář by měla být především živá či spíše živoucí, v angličtině používáme termín living office. Měla by být vysoce výkonným pracovištěm, které vytváří lidem ideální podmínky pro jejich práci. Living office chápe a plně akceptuje, že typický pracovní týden zahrnuje mnoho aktivit a ne všechny se dělají u pracovních stolů. Proto vytváří různá místa a prostory, které takové aktivity podporují,“ vysvětluje Mark Catchlove ze společnosti Herman Miller, která je lídrem celosvětového trhu s kancelářským nábytkem.

„Herman Miller je špičkový výrobce a jeho produkty jsou naší vlajkovou lodí,“ říká Jan Bastař a dodává: „Jejich výškově stavitelné zn. sit/stand stoly či ikonická Aeron Chair jsou celosvětově tím nejlepším, co je dnes v oblasti vybavení kanceláří na trhu k dispozici.“

Akustika a flexibilita

V showroomu v Květinkové ulici se můžete mimo jiné přesvědčit, že i ve velkém prostoru plném lidí se dá dosáhnout vysokého akustického komfortu. „Podle celá řady průzkumů, tuzemských i zahraničních, je zřejmé, že nadměrný hluk, kterým trpí především kanceláře typu open-space, snižuje schopnost soustředění a zvyšuje únavu,“ připomíná Jan Bastař. Hluk se v otevřených prostorách šíří se jako vlna ve všech směrech, proto mu do cesty stavíme překážky, a tím ho významně redukujeme,“ vysvětluje Daniel Verlooven, ambasador belgické značky BuzziSpace, který nedávno na pozvání cre8 přednášel v Praze.

Překážkami jsou nejrůznější paravány, panely, ale třeba i velká stínidla lamp, vše vyrobené ze speciální recyklované textilie pohlcující hluk. „Důležité je jejich správné rozmístění, roli hraje třeba i výška paravánů či způsob zavěšení, který může být vertikální či horizontální,“ dodává Daniel Verlooven. A pokud je potřeba skutečně maximální soukromí třeba pro jednání ve dvou či pro individuální práci, je vhodné využít flexibilní akustické budky Framery či vytvořit odhlučněné jednací místnosti.

Jan Bastař připomíná, že i to je jeden z důvodů, proč je nezbytné „řešit“ pracovní prostředí na míru každé firmě. „Není dobré bezmyšlenkovitě kopírovat nějaké řešení jen proto, že fungovalo v jiné firmě. Vždy je potřeba tvořit kancelář pro konkrétní business, konkrétní firmu a konkrétní prostory,“ dodává Mark Catchlove.

Jedno by ale měly mít všechny kanceláře společné – flexibilitu a multifunkčnost. „Dělit prostor nábytkově, třeba úložnými prvky, a ne pomocí vestavěných příček je výhodné nejen z finančních důvodů, ale hlavně kvůli zachování maximální flexibility. Lze tak rychle reagovat na měnící se a vyvíjející se trh,“ míní Jan Bastař a dodává, že z téhož důvodů jsou u moderně uvažujících firem velmi populární multifunkční řešení prostoru. Příklad lze opět nalézt v sídle cre8, kde hlavní hale, která svým vzhledem odkazuje na předchozí průmyslové využití budovy, dominuje dřevěné pódium, jež se jednoduše promění v konferenční místnost pro padesát lidí.




Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky