Cestovní kancelář ubytovala klienty v jiném hotelu, který byl v blízkosti letiště, ti se bránili u soudu

Cestující si s dostatečným předstihem zaplatila u cestovní kanceláře dovolenou, kterou měla strávit v termínu 9.6.-19.6.2016 na Krétě v krásném hotelu, který byl pro ni ideální po shlédnutí všech dostupných fotek či recenzí.  Po příjezdu do cílové destinace byla ale nepříjemně překvapena. Delegátka ji oznámila, že bude s manželem přesunuta do zcela jiného hotelu, navíc v jiné oblasti, v bezprostřední blízkosti letiště. Situace se navíc dotkla nejen jí a jejího manžela, ale celkově se jednalo o 20 dospělých a 5 dětí.

Cestující dovolenou reklamovala ihned následující den po příletu, tedy 10. 6. 2016 a další doplnění k reklamaci dodala cestovní kanceláři ihned po příjezdu domů. Ze strany CK však přišlo poškozené cestující vyjádření, že reklamace je dle nich neoprávněná, ale jako omluvu jí poskytnou slevu 1 000 na osobu při koupi dalšího zájezd. Toto klientka odmítla, jelikož odškodnění za zkaženou dovolenou, na kterou si dlouhou dobu šetřila, očekávala vyšší a na základě zkušeností již ani s touto cestovní kanceláří nechtěla více cestovat.

Nespokojená cestující své stanovisko zaslala cestovní kanceláři. Po nějaké době byla od CK informována, že ačkoliv stále odmítají svoji vinu, navýší jí odškodné na částku v celkové výši 10 % ze zakoupeného zájezdu. Cestující to však pobouřilo ještě více, jelikož jí takové jednání přišlo značně zarážející, obrátila se proto na právníka z Vaše nároky.cz

Právník cestovní kanceláři zaslal předžalobní výzvu, ve které vyčíslil závažnost vad daného náhradního hotelu. „Dospěl jsem k závěru, že klientka má nárok na slevu až do výše 100 %, avšak v rámci smírného řešení požadujeme náhradu ve výši 50 %, což odpovídá celkové částce 22 690 ,“ komentoval na začátku případu právník.

Protistrana však na výzvu vyjádřila odpor a argumentovala např. tím, že cena náhradního hotelu byla vyšší než cena zakoupeného hotelu. To však právník z Vaše nároky.cz odmítl následujícími slovy: „Toto tvrzení je pro danou věc zcela irelevantní, jelikož žalovaný je jediným subjektem, který má na cenotvorbu vliv a je jen na jeho uvážení, který hotel bude mít jakou cenu. Cena tak může, ale nemusí být správným měřítkem kvality hotelu.

Cestovní kancelář i odmítla to, že cestující neustále obtěžoval hluk z prolétajících letadel, podle ní to nemohlo ovlivnit kvalitu pobytu. Z toho důvodu byl právník nucen přenechat celou záležitost k řešení soudu. Soud nakonec v dubnu roku 2018 rozhodl ve prospěch klientky, které nakonec přiznal nárok na 25 % z ceny zájezdu. Klientka tedy získala 11 922 , plus jí byly zaplaceny náklady za právníka. 

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na:www.vasenaroky.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky