Pokořte Vesmírné horizonty: v Planetáriu liberec představují nový autorský pořad

Nenechte ujít autorský, živě komentovaný pořad Vesmírné horizonty v Planetáriu Liberec

Sníte o cestě do vesmíru? Pak si o prázdninách nenechte ujít autorský, živě komentovaný pořad Vesmírné horizonty v Planetáriu Liberec, které najdete v science centru iQLANDIA. Díky této filmové novince prozkoumáte nejbližší i ta nejvzdálenější místa v kosmu. Stačí se jen posadit a sledovat dění nad hlavou. Prohlédnete si třeba letní noční oblohu. Během pozorování tak zjistíte, jak vypadá souhvězdí Herkula, Lyry nebo Orla. Tušíte, proč je obloha modrá? Podle kterých hvězd vypočtete vzdálenost mezi galaxiemi nebo jaký živočich vycestoval jako první do vesmíru? I na tyto otázky zde dostanete odpověď.

„Návštěvníci se prostřednictvím pořadu vydají na dlouhou cestu ze Země až na konec viditelného vesmíru. V padesáti pěti minutách jim odhalíme mrazivé končiny Sluneční soustavy. Ukážeme jim mlhoviny, představíme sílu gravitace nebo jim prozradíme, jak vznikají černé díry. Navíc si mohou vybrat, jaké části kosmu navštíví. Podívají se třeba na Pluto, Ceres nebo Mars. Nechybí ani zajímavé experimenty. Děti i dospělé seznámíme s rozpínáním vesmíru nebo se zakřivením časoprostoru tak, že dané jevy nejenom skvěle pochopí, ale dost možná si pokusy vyzkouší i doma,“ říká Lukáš Durda, autor pořadu a vedoucí Planetária. Takže věřte, je na co se těšit! Vesmírné horizonty startují v iQLANDII v červenci a srpnu denně od 11:30.

Harmonogram (červenec, srpen)

Vesmírné horizonty – každý den od 11:30 (Planetárium, iQLANDIA)

IQLANDIA, o. p. s., je členem České asociace science center.

Social icons