Ani vytékající voda ze zásuvek nebyla pro družstvo dostatečným důvodem pro slevu z nájmu

 

Paní Monika měla problém v jejím družstevním bytě. V bytě bydlela od roku 1989, kdy jí byl byt přidělen jako náhrada za jiný byt. V roce 2000 se začaly objevovat problémy s prosakováním vody, začala si všímat mokrých map na stropě v koupelně a na WC.

 

S DRUŽSTVEM ZPRVU KOMUNIKOVALA SAMA

S družstvem se nejprve snažila několik let komunikovat sama. Po 3 letech a opakovaných prosbách o opravu jí byla v roce 2003 uznána sleva z nájmu 20 % a to do doby odstranění závady.

roce 2011 se však stav mokrých map na stropě začal opět zhoršovat. Voda protékala silněji a častěji. Pro paní Moniku byl rok 2011 také rokem, kdy jí byla uznána poslední sleva z nájmu. V té době již začala kapat voda i ze zásuvek v koupelně a obývacím pokoji. V kuchyni voda začala protékat do stínidla stropního osvětlení.

 

PODLE POSUDKU JE VŠE V POŘÁDKU

roce 2014 jí prosákla voda i do předsíně, kde poškodila PVC. Družstvo však stále odmítalo situaci řešit, paní Monika se tedy rozhodla, že si nechá vypracovat posudek. Překvapivým výsledkem však bylo, že instalace je bezpečná provozu.

Na základě toho klientka požádala o pomoc odbor výstavby, který při kontrolní prohlídce bytu (březen 2015) vydal rozhodnutí o tom, že je nutné bezodkladné odstranění závad. I přes tento závěr družstvo situaci nadále ignorovalo. Paní Monika mezitím musela začít v předsíni chodit po prknech, svítit si baterkou a hubit neustálou plíseň.

 

SLEVU Z NÁJMU ZPĚTNĚ, I DO BUDOUCNA

Paní Monika se proto již skoro zoufalá obrátila na právníka z Vaše nároky.cz, který její nárok na odškodnění posoudil jako oprávněný. Rozhodl se tedy po družstvu požadovat slevu z nájmu zpětně za 3 roky a také uhrazení slevy do budoucna.

Případ nakonec skončil soudním řízením, které naštěstí vyhrála paní Monika a získala od družstva přes 70 000

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na: www.vasenaroky.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie Interiéry, nejlépe hodnocené fotografie



Články Interiéry