Jak nakupujeme: hobby nejvíce na přelomu jara a léta, převládá zahradní sortiment

Ukazuje se, že Češi jsoustále národem chatařů Celoročně nejprodávanějším druhem zboží v oblasti hobby je zahradní sortiment. Se svými prodeji zaujímá téměř třetinový podíl, jak ukazují statistiky šumperského hobbymarketu Kinekus, který je součástí obchodního Družstva CBA. Mezi nejvíce oblíbené skupiny pak patří i zboží do kuchyně a oblast železářství. Nejstabilněji prodávaným sortimentem je pak zboží určené do koupelen a pro úklid, rovnoměrně v průběhu roku se prodává i sortiment pro zvířata. Data zároveň ukazují, že Češi za zboží v hobbymarketech nejvíce utrácí na přelomu jara a léta.

V šumperském hobbymarketu Kinekus se na tržbách za loňský rok největší měrou podílelo zboží určené pro zahradu. V ročním úhrnu zaznamenalo podíl více než 29 procent, skupinám sortimentu přitom vévodilo téměř po celý rok, konkrétně od února až do října. Největší zájem byl o toto zboží od dubna do července, kdy každý měsíc tržby z tohoto sortimentu převýšily jeden milion korun.

„Ukazuje se, že Češi jsou částečně stále národem chatařů, kde mimo jiné pečují o své zahrádky. Obliba tohoto sortimentu na přelomu jara a léta zapříčinila výrazný růst tržeb, které v tomto období předčily naše odhady. Ještě zajímavější je pak skutečnost, že zájem o toto zboží vévodil sortimentu i mimo sezonu, například v únoru. Bylo to pro nás značně zajímavé zjištění,“ sdělil Roman Mazák, předseda Družstva CBA, pod které Kinekus v České republice patří.

Druhou nejoblíbenější skupinou sortimentu je zboží určené pro kuchyně, největší zájem o ně je především v zimních měsících, konkrétně v prosinci a lednu. V únoru a březnu pak podle statistik hobbymarketu figurovalo na druhém místě za zahradním sortimentem. Kuchyňské zboží zaznamenalo v úhrnu podíl více než 11 procent. Podobně vysoký podíl pak zaznamenalo i železářství, konkrétně 11,4 procenta, v období od dubna do října bylo zároveň druhým nejprodávanějším druhem sortimentu.

Nejstabilněji prodávaným zbožím je sortiment určený pro koupelnu a úklid. „Potvrzuje se, že spotřebitelé tento druh zboží vyhledávají celoročně. Výkyvy v prodejích mezi jednotlivými měsíci byly minimální, určitý nárůst šlo zaznamenat pouze v období před Vánoci. Částečně to bylo dáno tradičním předvánočním úklidem, dílem také skutečností, že určitou část tohoto sortimentu tvořily vánoční dárky,“ sdělil Mazák. Podobně rovnoměrné prodeje zaznamenal Kinekus také v případě zboží určeného pro domácí mazlíčky, opět s určitým nárůstem okolo Vánoc.

Zajímavostí podle Mazáka je také vývoj prodejů u sortimentu určeného pro vytápění. „Téměř polovina zakoupeného sortimentu se vměstnala do období od října do prosince. Vůbec nejsilnější byl právě říjen, který bývá v oblasti severní Moravy často začátkem topné sezony. Na desátý měsíc v roce tak připadlo skoro 19 procent všech prodejů v rámci roku,“ řekl Mazák.



Názory na článek
Na dané téma nejsou žádné názory.

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie Zahrada, nejlépe hodnocené fotografie



Články Zahrada