Cukráři, vinárny i fotografové začali v krizi fungovat online, e-shop si již ponechají
Poskytovatel e-shopových řešení Shoptet zaznamenal během karantény prudký nárůst nových e-shopů z řad poskytovatelů lokálních služeb. Během posledních dvou měsíců na platformě vzniklo přes 420 internetových obchodů, které nahradily provoz dočasně uzavřených kamenných poboček. Patří mezi ně kavárny, cukrárny či vinárny, ale také třeba kadeřnictví nebo fotografické ateliéry. Online prodej voucherů nebo rozvoz jídla na objednávku pro tyto podniky často představoval jedinou možnost, jak pokračovat v podnikání. Více než 70 % z nich si ale svůj e-shop plánuje ponechat i nadále.
Povinné uzavření provozoven bylo pro značnou část podniků důvodem pro zřízení vlastního e-shopu. V rámci největší české platformy e-shopových řešení Shoptet vzniklo během karantény 420 takových internetových obchodů. „Jedná se zejména o poskytovatele lokálních služeb, jako jsou kavárny, cukrárny, vinárny, ale třeba i kadeřnictví nebo fotografická studia. Před karanténou mělo u nás svůj e-shop 32 % podniků s kamennou prodejnou, po karanténě se jejich podíl zvýšil na 34 %,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Online fungují restaurace i kavárny
Podniky z oblasti gastronomie a pohostinství si e-shopy zřizovaly pro online objednávky dovozu jídla a nápojů, anebo jejich vyzvednutí z výdejních okének. Na Shoptetu jich během karantény vzniklo 120, většina z nich má navíc v plánu fungovat online i nadále. „Po uzavření naší provozovny následovalo několik dní obav o budoucnost. Nakonec jsme pomocí e-shopu vytvořili online kavárnu, abychom se opět mohli dostat k lidem. Nabídka je jednoduchá, ale funguje to. Hosté zareagovali velmi rychle a jsou rádi, že existuje způsob, jak nás mohou podpořit. E-shop je pro nás další krokem, otevírá nové možnosti a rozhodně si jej necháme i poté, až bude kavárna opět v provozu,“ říká Anna Biolková, zakladatelka kavárny a hostelu Příběh z Týnce nad Sázavou.
Voucher ke kadeřníkovi nebo fotografovi
E-shopy provozovatelů kadeřnictví nebo fotografických ateliérů zase nabízejí možnost zakoupit online předplacené poukazy na konkrétní služby. „Podobně jako u restaurací vznikaly i v těchto segmentech vyloženě krizové e-shopy, tedy rychle a bez velkých příprav. Důležité pro ně bylo zprovoznit nový prodejní kanál, který může fungovat kdykoliv, bez ohledu na aktuální situaci. Velká část z nich ale zvažuje právě to, že si e-shop ponechá i do budoucna, až se vše vrátí k normálu. Karanténa totiž mnoha podnikům ukázala, že internetový obchod může být nejen výhodou, ale mnohdy i nutností,“ dodává Miroslav Uďan.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Jak na udržitelné a levnější bydlení? Cesta vede i přes soláry a vytápění ekopalivy. Poradí veletrh FOR ARCH
- Co je to mezigenerační hypotéka a jak funguje
- Čekat na zahájení stavby nebo koupi bytu se nevyplatí, ceny ve stavebnictví stále rostou
- Počet neplatičů nájemného od začátku roku 2025 stagnuje
- Komentář: Nová daň z elektroodpadu je potřebný impuls, nebo ekologický nesmysl?
- Co měsíc, to nové patro. Výstavba budovy Hila na Brumlovce pokračuje svižným tempem