Umělé světlo ve školách a školkách může mít negativní vliv na dětské zdraví. Některé školy proto inovují
Při zajišťování vhodného osvětlení pro děti tak přichází některé školy s inovativními realizacemi. Rekonstrukcemi prošly například základní škola v Čakovicích či mateřská škola v Lysé nad Labem, které přivedly do budov více denního světla. „Instalace světlovodů ve školách pomohly nejen splnit hygienickou normu osvětlení pro školní, pracovní a výukové prostory, ale především umožňují dětem se učit nebo si hrát v přirozeném světle, takže nejsou vystavované neustálému svitu žárovek,“ říká Jakub Brandalík ze společnosti Lightway.
Rekonstruovala se i mateřská a základní škola v Nové Pace. „Do školy jsme chtěli přivést více denního světla, a proto jsme se rozhodli pro instalaci světlovodů. Udělali jsme nové prostupy do střešních konstrukcích, a za to jsem opravdu rád, protože to má požadovaný efekt. Světla máme ve školách nyní dostatek. Světlovody jsou vidět i z ulice a když lidé chodí okolo, tak se občas někteří domnívají, že jsme zapomněli zhasnout,“ říká Bohdan Čančík pastor Jednoty bratrské Nová Paka, který stojí za rekonstrukcí místní MŠ a ZŠ.
Pozitivní vliv přirozeného světla potvrzuje také lékařka MUDr. Michaela Vančatová: „Denní světlo je zcela nenahraditelné. Umělé světlo je totiž jednotvárné, bez přirozené dynamiky a blahodárných účinků na lidský metabolismus. Dostatek denního světla tak působí pozitivně nejen na dětskou psychiku, ale i na psychiku dospělých.“
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie Stavba, nejlépe hodnocené fotografie
Články Stavba
- Rozsáhlý rezidenční komplex v Hloubětíně se blíží k dokončení dalších dvou etap
- Problém stavebnictví – zakázek je dost, ale nemá je kdo realizovat
- Kvalitní příprava se při stavění zúročí
- Družstevní výstavba jako cesta k dostupnému bydlení?
- Energetická soběstačnost: bateriové moduly dobíjené sluneční, vodní či větrnou energií
- Velká trojka developerů zajišťuje více než třetinu pražského trhu