Realitní byznys přestává být konzervativní. Mění ho virtuální prohlídky

Rubrika: Tipy a triky
B3 Technology (B3 Technology), 24.01.2021
Pandemie koronaviru dopadla na většinu oborů lidské činnosti a nevyhnula se ani poměrně konzervativnímu prodeji nemovitostí. Od prezentace pomocí fotek a reálných prohlídek se v posledních době i kvůli nákaze posunuje k různým druhům virtuálních prohlídek. Jaké jsou dva základní způsoby moderní prezentace a čím se od sebe liší? 

Dlouhé roky byly virtuální prohlídky spíše snem, stála jim v cestě vysoká náročnost provedení, složitý postup a poměrně vysoká cena. S příchodem pandemie však potřeba méně cestovat, omezit osobní kontakt a snaha o co největší úsporu času otevřela dveře progresivním metodám cestu k úspěchu. Právě virtuální prohlídky umí nahradit dosavadní běžné návštěvy nemovitostí, a to díky využití nejmodernějších technologií. Lidé si tak mohou svůj vysněný dům či byt prohlédnout z pohodlí a bezpečí domova. 

Cesta k virtuální realitě
Základní virtuální prohlídka ve své podstatě obsahuje 2D dispoziční model nabízené nemovitosti doplněný o fotografický sken každé místnosti. V nich se lze pohybovat pomocí interaktivních bodů a otáčet se v rozsahu 360° stejně tak, jako byste byli přímo na místě. Tato jednoduchá virtuální prohlídka bohužel nezahrnuje 3D model celé nemovitosti, ale je finančně velmi dostupná a nenáročná na výpočetní výkon počítače potenciálního zákazníka.

Virtuální prohlídku můžete pořídit pomocí smartphonu, nebo kamerou dostupnou v řádu nižších tisícikorun. Na trhu existuje dnes mnoho společností, a šikovných fotografů, kteří za úplatu v řádu jednotek tisíc korun takovou virtuální prohlídku vyrobí. Velkou nevýhodou, při následné propagaci je, že ji bohužel nezobrazí dokonce ani největší a nejnavštěvovanější realitní server u nás,“ vysvětluje Kryštof Kubajko z Videobydleni.cz.

O úroveň výš
Moderní technologie poměrně nedávno umožnily vytvářet také 3D prohlídky, při nich dochází k nasnímání místnosti podobně, jako při video prohlídkách, navíc ale umí sestavit 3D dispoziční model nabízené nemovitosti.

Pořizovací cena potřebného hardwaru však přesahuje 100 tisíc korun. Na trhu v posledních dvou letech však vznikla řada firem, které 3D prohlídku na míru umí vytvořit, přičemž se cena odvíjí od velikosti snímaných prostor a začíná zhruba na pěti tisících korunách. Její výhodou však je, že tento typ 3D prohlídky zobrazí všechny realitní servery na českém trhu,“ uzavírá Kubajko.

B3 Technology

Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.

Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.

Více informaci na: www.b3technology.cz

Názory na článek  Realitní byznys přestává být konzervativní. Mění ho virtuální prohlídky
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Tipy a triky