9 tipů na hubnutí, které opravdu fungují



1. Co nekoupíte, to nesníte

Jak prosté, že :D? Pokud víte, že se ve slabých chvílích snadno vrhnete na krabici zmrzliny, balíček sušenek nebo chipsů, prostě tyhle věci nekupujte. Případní ostatní členové rodiny by Vás měli podpořit a spolupracovat :)

2. Co koupíte, to sníte

A stejně to platí i naopak – co koupíte, to sníte, tedy za předpokladu, že si aspoň trochu vážíte jídla a peněz :D Byli byste snad schopni vyhodit nakoupené maso? Čerstvou zeleninu, která je snad každý měsíc dražší? Vývar, kterému jste věnovali čas a energii (včetně té elektrické)? Většina z nás určitě ne, řešení je tedy jednoduché – zásobte se zdravými věcmi a mějte neustále navařeno do zásoby. Pokud budete mít plnou lednici drahých potravin, jogurtů, sýrů, šunky atd., Vaše pokušení zaplácnout se cestoupráce koblihou za 5 korun plnou transtuků bude o dost nižší :-)

3. Nebojte se najíst

Ano, přesně tak, nebojte se najíst – tím je myšleno normálně se najíst a ne jenom pořád něco „uzobávat“. Léta se říkalo „chceš zhubnout – nežer“ a bohužel především řada žen má dodnes pocit, že jídlo je pomalu něco nelegálního. Namísto, aby si daly talíř plnohodnotných potravin - pořádný steak, zeleninový salát, rýži - raději žmoulají tam müsli tyčinku, tam kousek banánu, sušenku ke kafíčku, kousek bagety, případně plátek jablíčka a dvě lžičky pribiňáku, které dítě nedojedlo. Zapomeňte na to, abyste „jedly“ tímto způsobem – Vaše tělo potřebuje skutečné živiny: dostatek bílkovin, zdravé sacharidy, zdravé tuky, zeleninu, vlákninu. Kde je má vzít ze sušenek a chipsů?

4. Dejte si načas

Tělu údajně trvá až 20 minut, než začne vysílat signály sytosti. Na rovinu, tak dlouho se asi s každým jídlem mazlit nebudete, ale jíst pomalu a vychutnávat je určitě namístě. U jídla netelefonujte ani nečtěte a pokuste se vnímat všechny chutě a vůně – ať jde o brokolici, bylinky, jahody nebo třeba kus sýra…

 5. Nepijte sladkosti

Dost lidí se chvástá tím, že „skoro nejí sladké,“ co ale všechny ty drinky, džusy a limonády? To jsou také sladkosti, byť tekuté a pro tělo o to horší, že přejdou okamžitě a bezpracně do krve. Zatímco čerstvý pomeranč si musíte oloupat a sníst i s vlákninou (a dost možná by Vás v půlce přestal bavit), v rádoby zdravém „freshi“ přijmete obrovské množství cukru najednou – a vzápětí Vám zase rychle vyhládne. Samostatnou kapitolou jsou různé ochucené sladké kávy a kávové drinky – pokud potřebujete zhubnout, raději se jim úplně vyhněte. Tělu nic dobrého nedají, zato energetickou hodnotou překonají pořádný oběd, aniž byste vůbec nějaký podstatný příjem kalorií postřehli.

6. Zapomeňte na přístup „Všechno nebo nic“

Neodolali jste v cukrárně větrníku se šlehačkou? Dali jste si na oslavě tři majonézové chlebíčky? A co má být? Prostě jste na to měli chuť – teď máte na nějakou dobu třeba od chlebíčků a větrníků pokoj a v dalším jídle dostanete pro změnu chuť na okurkový salát nebo pečené kuře. Sníst trochu jídla, které považujete za „nezdravé“, je úplně normální – rozhodně to není důvod k tomu, abyste vzápětí vyplenili celou ledničku, protože „teď už je to stejně jedno“. Takhle zdravý přístup k jídlu fakt nevypadá.

 7. Nediskutujte a nevysvětlujte

Co Čech, to odborník na všechno, výživu nevyjímaje :-) Pokud ale chcete zhubnout, držte se raději od „moudrých“ diskuzí stranou. Načerpejte znalosti – třeba ZDE v mé knize Táňa Lišková: Závislá na čokoládě – a jděte si za svým cílem.

Polemizovat s každým neználkem o tom, jestli Vám cholesterol ve vejcích ucpe cévy, jestli je lepší být vegan či vegetarián nebo poslouchat řeči obézní sousedky o tom, že sportem k trvalé invaliditě, je jenom ztrátou času. Používejte vlastní hlavu!

8. Naučte se říkat NE

Vaše jídlo = Vaše volba. Nemáte povinnost nikomu vysvětlovat, proč zákusek nebo pátý knedlík nechcete, vymýšlet si, že Vám našli zvýšený krevní cukr nebo předstírat, že je Vám fakt ale strašně špatně. Stačí prosté: Ne, díky.

9. Vyměňte „musím“ za „chci a můžu“

Chodíte běhat, i když to nenávidíte? Snídáte bílý jogurt a obědváte rybu se salátem, přestože se Vám z toho obrací žaludek? Takto to ale dlouho nevydržíte :-) Je celá spousta báječných jídel, která jsou zdravá a vynikající zároveň – inspiraci můžete načerpat třeba v mé knize Táňa Lišková: Závislá na čokoládě. Stejně tak pohyb, který Vás baví, není nikdy otravnou povinností, ale naopak drogou, na kterou se těšíte. Hledejte, zkoušejte, ochutnávejte, experimentujte! Až najdete to své, nikdy už to nebudete přemýšlet stylem – musím jít cvičit a musím jíst zdravě. Naopak – budete si říkat: I dnes se těším na cvičení, a i dnes mám možnost jíst zdravě a kvalitně. Protože chci, můžu a zasloužím si to :)

Stále nevíte, jak na to? Neumíte začít a pohnout se z místa? Nevyznáte se ve výživových hodnotách potravin? Kontaktujte mě – spolu to zvládneme :)

 

Nutspread.cz

Český výrobce 100% ořechových másel. Bez přidaného cukru, lepku nebo palmového oleje, pečlivě vybráno jenom z těch nejlepších ingrediencí. Široký sortiment, vynikající chuť i konzistence. S nízkým obsahem sacharidů a nízkým glykemickým indexem zasytí na dlouhou dobu a nerozkolísají hladinu krevního cukru. Zato obsahují velké množství hořčíku, zinku i železa, minerály a zdravé tuky.

Přesvědčte se sami, že i zdravé věci mohou skvěle chutnat.

Více informaci na: www.nutspread.cz



Názory na článek
Na dané téma nejsou žádné názory.

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky