Realitní nabídky z portálů rychle mizí. Jak realitky platí za inzeráty?

B3 Technology, 11.1.2022

Realitní trh by se stále dal přirovnat k rozjetému vlaku. Nabídky nemovitostí mizí z portálů tak rychle, že inzeráty se na stránkách dlouho neohřejí. Inzertní trh je však kapitola sama o sobě a dělí se na dva platební modely. Jedním je smlouva období dopředu a druhým je peněženka. Dopředné kontrakty zpravidla uzavírají menší inzertní servery a mnohdy dokáží cenu uzpůsobit velikosti a potřebám kanceláře.

To, co se děje na trhu s nemovitostmi nemá historickou obdobu. Tak, jak je vyprodáno, si nikdo před pár lety nedovedl představit. Nemovitosti se často prodávají v řádech dnů či týdnů, a ne v horizontech měsíců, jak bylo zvykem. Realitní kanceláře prodávají přímo na pobočkách lidem, které mají v interních systémech, jako čekající „jakmile se něco naskytne“. Je to dá se říci zlatá doba pro zprostředkovatele. Vzniká zde ovšem mimo jiné jedna nemilá skutečnost. Realitní kanceláře mají nasmlouvané inzerce mnohdy na rok dopředu, a i když dnes mají mnohem méně na prodej, peníze za předjednané propagace jim nikdo nevrátí,“ popisuje aktuální situaci Jiří Tschiharsch, CEO skupiny B3 Technology.

Tento typ spolupráce může skýtat nebezpečí přeplácení inzerce, to se ukazuje v této době. „Platební systém skrz peněženku a následné placení za den/inzerát si dovolí jen největší hráči na trhu. Je to rovná dohoda, kdy se platí jen za zveřejněné inzeráty. Tedy když bude mít kancelář úplně vyprodáno, neplatí nic. Nutno podotknout, že cena je většinou pevně nastavena a proklientské ohnutí ceny zde zpravidla neplatí,“ upřesňuje Tschiharsch.

Pro klienty z řad realitních kanceláří chystá skupina B3 Technology na svých portálech příjemnou novinku. Ta se bude postupně spouštět od začátku roku 2022 a týká se platby za inzerci.

Dosud jsou realitní kanceláře zvyklé platit za smluvený objem inzerátů na určité období předem, a to ne každé vyhovuje. Objem inzerátů se v průběhu roku mění a jen těžko lze odhadnout, jaký objem bude za tři měsíce, půl roku či rok. Nejčastěji se tedy vychází z určitého průměru, který se následně odráží ve výpočtu ceny, protože hodnota nemusela být vždy nastavena správně,“ popisuje Jiří Tschiharsch, CEO skupiny B3 Technology.

Toto se počátkem roku 2022 změní. Cílem je, aby realitní kancelář platila jen za inzeráty, které má skutečně online. K tomu napomůže kreditní systém neboli dobíjecí peněženka. Platba bude probíhat na denní bázi strhnutím částky odpovídající objemu vyexportovaných nemovitostí či za další služby. Nebude se tak nadále stávat, že by klient přeplácel službu, kterou například díky výkyvům na realitním trhu nevyužije či z druhé strany omezovat svou inzerci kvůli maximálnímu objemu smluveného tarifu.

S tím samozřejmě souvisí velké systémové změny v řešení samotné inzerce a plateb. Celý tento proces změn vnímáme, jako nezbytný pro další posun v kvalitě dodávaných služeb,“ vysvětluje Jiří Tschiharsch z B3 Technology.

Po konsolidaci realitních serverů skupinou B3 Technology, která proběhla v červenci loňského roku, je tento krok dalším posunem v efektivitě a k rovné a férové spolupráci mezi skupinou serverů a inzerenty. 

B3 Technology

Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.

Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.

Více informaci na: www.b3technology.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Reality