Průzkum: Lidé se přestávají bát uzavírat úvěrové produkty přes internet

B3 Technology, 20.5.2022

V době koronavirové pandemie se většina sjednávání finančních produktů přesunula na internet. Z průzkumu společnosti B3 Technology, která sdružuje šest realitních portálů vyplývá, že stále roste procento klientů, kteří jsou ochotni uzavřít hypoteční úvěr přes internet.

Z průzkumu, který jsme provedli na šesti portálech v roce 2021 vyplynulo, že 18 procent dotázaných byli ochotni uzavřít hypoteční úvěr přes internet. V prvním kvartále roku 2022 jsme evidovali 26 procent těchto zájemců,“ vysvětluje Jiří Tschiharsch.

Úrokové sazby u hypotečních úvěrů v poslední době rostou a je pravděpodobné, že hypotéky budou zdražovat i nadále zdražovat. „Hlavním důvodem, proč tedy lidé chtějí čím dál častěji uzavřít hypotéku přes internet je rozdíl v nabídkách úrokových sazeb, která může činit 0,4 až 1 procento ročně. Pro sjednání hypotéky online také hraje úspora času, která je značná. Lidé v době pandemie zjistili, že mnoho informací se dá získat jak z internetových stránek, tak online komunikací s bankéřem,“ dodává Tschiharsch.

Zájem o hypotéky kvůli rostoucím sazbám sice klesá a lidé se poohlížejí více po nájmech, ale těch, co o hypotéce uvažují a hledají si informace, je stále dost. „Rostoucí procento žadatelů přes internet je též dáno jejich věkem. Čím je generace mladší, tím je více otevřená novým možnostem internetu. Přes 71 % respondentů, kteří se zajímají o hypotéku, jsou ve věku od 25 do 42 let,“ upřesňuje Jiří Tschiharsch.

Důvěryhodnosti také pomáhá možnost využití „Bankovní identity“, která výrazně urychluje a zjednodušuje komunikaci s bankami. Osobní návštěva je nutná až při uzavírání úvěrové smlouvy na pobočce banky v místě bydliště žadatele. „Širší veřejnosti začíná docházet, že konkurence je pro klienta velmi zdravá a finanční ústavy v současné době soupeří opravdu o každého klienta,“ říká Jiří Tschiharsch z B3 Technology.

Rozhodně není vždy výhodné přistupovat na první nabídku bankovního domu, či na první nabídku k refinancovaní. Nejen na hypotečním trhu a například v pojišťovnictví platí, že dlouhodobý klient je ten, kde se realizují nejvyšší marže, což ve své podstatě způsobuje prodražování produktu pro klienta.

Zatímco před pandemií až 96 procent subjektů zprostředkovávajících hypoteční úvěry potřebovalo s klientem osobní setkání. Dnes je procento těch, kteří umí s klientem komunikovat na dálku a pomoci mu s vyřízením hypotéky již 14 procent a tento počet neustále roste,“ upřesňuje Jiří Tschiharsch.

Poznámka:

Čísla vyplývají z dat spolupracujících subjektů B3 Technology, která spolupracuje s více než 100 subjekty ve finančním sektoru. Tedy řady finančních poradců a společností. Průzkumu se zúčastnilo přes 2 500 respondentů z řad klientů (zájemců o nemovitosti) realitních portálů společnosti B3 Technology.

 

B3 Technology

Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.

Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.

Více informaci na: www.b3technology.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Reality