Ceny chat a chalup před rekonstrukcí klesají, ty po rekonstrukci drží cenu

S létem
a výjezdem Čechů do zahraničí klesá cena chat a chalup. Krátkodobí
pronajímatelé rekreačních objektů v ČR ale nejsou ze situace vůbec nadšeni.
Zatímco před rokem měli léto téměř plné, tento rok jsou na 50% obsazenosti.
V této souvislosti dochází k poklesu zájmu o rekreační objekty, a to i
ve velmi žádaných lokalitách. Otevírá se zde okno k pořízení takové
nemovitosti za velmi příznivých cenových podmínek.
Situace není ale stejná všude a velmi záleží též na stavu
objektu, zdali je před nebo po rekonstrukci. Cenové nůžky se právě
v těchto případech velmi rychle rozvírají.
Z analýzy realitního serveru Videobydleni.cz vyplývá,
že rekreační objekty po rekonstrukci v žádaných lokalitách rostou
meziročně na ceně v řádu jednotek % meziročně. Naopak objekty před
rekonstrukcí klesají na ceně i v řádu nižších desítek % ročně a to i
v žádaných lokalitách.
„Naše analýza také ukazuje, že investoři přestávají jevit
zájem o investice do objektů před rekonstrukcí, a to především z důvodu
nižšího zájmu klientů o ubytování. Tento trend je zřejmý též
v nejvyhledávanějších lokalitách Krkonoš, Šumavy a Českého ráje,“ uvádí
Jakub Veverka, ředitel realitního portálu Videobydleni.cz
Ceny za m2 užitné plochy domu před rekonstrukcí
se pohybují v rozmezí 5 000 Kč až 30 000Kč v závislosti na
velikosti pozemku. Jedná se většinou o zajímavé investiční příležitosti
ve vyhledávaných lokalitách. Ceny těchto objektů nyní setrvale klesají
v řádu jednotek procent meziročně.
„Cenové rozmezí objektů po rekonstrukci ve vyhledávaných
lokalitách se pohybují od 25 000Kč do 100 000Kč. Ve vyšších
cenových relacích zahrnuje objekt připravenost přímo pro další pronajímání.
Často tyto chaty a chalupy disponují vířivkami, saunami a bazény,“ říká
Jakub Veverka a dodává, že majitelům chat a chalup se tedy vyplatí téměř vždy
investovat do rekonstrukce svých objektů.
Z analýzy portálu Videobydleni.cz vyplývá, že udržované
objekty po rekonstrukci si cenu minimálně drží, nebo lehce rostou na ceně.
Velkou výhodou při prodeji za co nejvyšší cenu jsou stálí klienti, kteří se
prodávají přímo s objektem.
B3 Technology
Společnost B3 Technology, s. r. o. vznikla jako mateřská společnost skupiny firem cílící převážně na realitní trh. Core byznysem je on-line marketing v realitním sektoru. Ve struktuře firem vznikají nové start-upy zaměřené na e-commerce a PR.
Společnost se též profiluje jako venture kapitálová, investující do dalších startupových společností. Pro své klienty zajišťuje i odborné poradenství a mentoring.
Více informaci na: www.b3technology.cz
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Reality
- Jak navýšit míru recyklace polystyrenu v ČR? Workshop EPS a cirkulární ekonomika III. nabídl konkrétní řešení
- Současné trendy v luxusním bydlení: klid, bezpečí a osobitost vítězí nad okázalostí
- Ceny pražských kanceláří na historickém maximu. Nájemné dosáhlo historických 30 eur, nová výstavba letos na minimu
- DOPO četba: V příštích 10 letech trh zaplaví stovky tisíc bytů z dědictví po baby boomers. V ČR je navíc 860 000 neobydlených bytů
- Proč nestavíme vyšší mrakodrapy? A proč bychom měli?
- YIT zahájila prodej bytů do osobního vlastnictví v projektu Portti Kladno