V prvním půlroce vstoupilo do Česka 16 nových značek, dominují móda a gastronomie
• Nejvíce jsou zastoupeny prémiové značky a brandy ze Spojených států
• Gastronomie vede, otevírají se fast foody i tradiční restaurace
• Ve druhé polovině roku se očekává vstup dalších významných značek na český trh
• Luxusní segment čeká bezprecedentní vlna růstu
Na český maloobchodní trh za prvních šest měsíců letošního roku vstoupilo 16 značek. Nejčastěji šlo o módu (oblečení, obuv a doplňky – 6 značek) a gastronomii (F&B – 5 značek). Celkem 14 značek otevřelo v Praze, jedna v Českých Budějovicích, jedna v Třebíči.
Tradičně velmi silný sektor gastronomických konceptů ani letos nezahálel. Na český trh vstoupilo 5 nových značek. Lifestylový food bar dean&david otevřel svou první pobočku v pražském Máji, přičemž další pobočky se plánují na Jiřího z Poděbrad a V Celnici. Restaurace s mořskými plody Chernomorka z Ukrajiny otevřela v pražské ulici Ondříčkova. Chorvatské bistro Koykan zahájilo provoz v květnu v pražském Máji, a na druhou pražskou pobočku se zákazníci mohou těšit ještě letos v obchodním centru na Černém Mostě, tou dobou už pod názvem Westfield Černý Most. Novou restauraci otevřela rakouská značka Seven North, a to v rámci pražské pobočky hotelu Sir Prague. V pražské Vodičkově ulici se představí prodejna s italskými aperitivy Ciao Spritz.
Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „ Gastronomie zůstává silným magnetem pro nové koncepty . Praha přitahuje značky díky pestrému publiku, silnému turistickému ruchu a živé gastro scéně. Food & Beverage segment je mimořádně dynamický a vysoce konkurenční. Nové značky sem vstupují s vědomím, že místní trh je multikulturní, mezinárodní a otevřený různorodým kulinářským zážitkům. I díky tomu patří Praha mezi nejzajímavější destinace pro rozvoj a expanzi gastronomických konceptů v Evropě.“
Móda, obuv a doplňky zůstávají silné
Sektory módy, obuvi a doplňků zůstávají tradičně silné. První prodejnu na českém trhu otevřela slovenská barefoot značka obuvi BeLenka v pražském obchodním centru Arkády Pankrác. Na nákupní třídě 28. října představila své produkty americká značka kšiltovek New Era, na Senovážném náměstí otevřela další americká značka outdoorových doplňků Peak Design. Prémiovou řadu oblečení uvedla na trh značka s. Oliver v českobudějovickém nákupním centru IGY, a to pod jménem s. Oliver Black Label. V obchodním centru OD Ládví zahájila prodej italská prodejna s dětskou módou Blukids.
Tabulka 1: Přehled maloobchodních značek, jež v první polovině roku 2025 vstoupily do České republiky
Značka | Země původu | Sektor |
Another World | USA | Volný čas |
Bath & Body Works | USA | Oblečení |
Be Lenka | Slovensko | Obuv |
Blukids | Itálie | Oblečení |
Canyon Bikes | Německo | Sport |
CHANEL Fragrance and Beauty | Francie | Kosmetické produkty |
Chernomorka | Ukrajina | F&B |
Ciao Spritz | Itálie | F&B |
dean&david | Německo | F&B |
Koykan | Chorvatsko | F&B |
Ksisters | Slovensko | Kosmetické produkty |
New Era | USA | Doplňky |
Peak Design | USA | Doplňky |
s. Oliver Black Label | Německo | Oblečení |
Seven North | Rakousko | F&B |
Woolworth | Německo | Smíšené zboží |
Zdroj: Cushman & Wakefield
Kosmetika je trendy, luxusní sektor bude letos nejsilnější v historii
Jednou z nejvýznamnějších značek, která k nám během prvního půlroku vstoupila, je americká značka kosmetiky Bath & Body Works, s prodejnou v pražském Westfield Chodov. První prodejnu na českém trhu zde představila též prodejna korejské kosmetiky Ksisters, původem ze Slovenska.
V luxusním segmentu spustil v červnu provoz první Fragrance and Beauty butik značky CHANEL. Ta doposud měla jen plnoformátový obchod v Pařížské ulici. Svou prodejnou v nově zrekonstruovaném barokním Paláci Savarin v pražské ulici Na Příkopě však vstupuje do segmentu zdraví a krásy, po vzoru západoevropských měst, kde už takové prodejny má.
Letošní rok má být, co se týče počtu nově vstupujících luxusních značek, opět rekordní. V rámci hotelu Fairmont Golden v Prague v Pařížské ulici otevřou v létě své první prodejny značky Ermanno Scervino, Grenardi, Damiani a Pasquale Bruni. Doplněny budou dalšími značkami, které již na českém trhu jsou – MaxMara a La Table, a také galerií soudobého umění KodlContemporary, která se představí v září. Novinkou na českém trhu bude také prodejna luxusních parfémů Nicolai, která zahájí provoz v červenci v sousední Široké ulici.
Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Nikdy v historii jsme neviděli tolik plánovaných vstupů prémiových a luxusních značek a otvírání nových prodejen během jednoho roku. Klíčová je především Pařížská ulice a její přilehlé okolí, kde se profiluje nová luxusní osa. Vznikající clustery posilují atraktivitu lokality a zvyšují její mezinárodní reputaci.“
Ostatní sektory
Zatím málo zastoupený byl v prvním půlroce segment volnočasových konceptů – vstoupil k nám pouze jeden, a to Another World, aréna s virtuální realitou ze Spojených států. Sportovní segment obohatila nová prodejna německé cyklistické značky Canyon Bikes, jež otevřela Na Maninách v Praze.
Milovníky levných nákupů potěší vstup na trh německé značky Woolworth. Tento diskontní řetězec se smíšeným zbožím, který je největším svého druhu na světě, otevřel v červnu v retail parku STOP SHOP Třebíč.
Druhé pololetí ve znamení vstupu známých značek
Ve druhém pololetí roku 2025 bude český trh čekat příchod řady významných světových značek, které dále rozšíří nabídku pro místní spotřebitele. Mezi očekávanými novinkami je například oblíbená pekárna a kavárna Cinnamood, sushi koncept Sushi Circle, švédská módní značka s kavárnou Arket ze skupiny H&M, nebo německá drogerie Müller. Na trh vstoupí také polská šperkařská značka Savicki, rakouské fitness centrum Speedfit, rychlá občerstvení Wendy’s a dlouho očekávaný Five Guys, optika Kodano, italská kosmetická značka Kiko Milano, Worldbox ze skupiny CCC či kavárenská značka Reborn Coffee. V paláci Savarin má letos také otevřít koncept Piano bar z Polska, který každý večer nabídne živou hudbu. Tento široký mix značek potvrzuje rostoucí zájem mezinárodních firem o české zákazníky a zároveň přináší nové možnosti v oblasti gastronomie, módy, krásy a volnočasových aktivit.
Cushman & Wakefield
Společnost Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) je předním světovým poskytovatelem realitních služeb pro nájemce i vlastníky nemovitostí. Zaměstnává cca 52 000 lidí ve 400 poboček v 60 zemích světa. V roce 2023 dosáhly příjmy společnosti 9,5 miliardy dolarů, a to díky aktivitám v oblasti správy budov, nemovitostí a projektů, pronájmu, investičních trhů, oceňování nemovitostí a dalších služeb. Získává také četná oborová a byznysová ocenění za svou prvotřídní firemní kulturu a úsilí v rámci DEI (Diversity, Equity and Inclusion), ESG (Environmental, Social and Governance) atd.
Více informaci na: na www.cushmanwakefield.com
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- Revitalizace brownfieldů přináší kvalitnější veřejný prostor i nové pracovní příležitosti. Naráží však na bariéry
- Při výběru nového bydlení 4 z 5 lidí volí zděné materiály. Sázejí na vyšší hodnotu nemovitosti, delší životnost i lepší izolační vlastnosti
- Brandýs nad Labem má 168 nových bytů. DOMOPLAN dokončil rezidenční areál Na Mariánské cestě ve stylu skandinávského bydlení
- Více než 40 % českých rodin pošle děti na letní tábor, utratí za to průměrně 5-10 tisíc korun
- Domácnosti čeká výrazný zásah do rozpočtů. Kvůli Bruselu zásadně zdraží vytápění i pohonné hmoty