Konference v Česku ožívají. Mění se však jejich podoba

ilustrační
ilustrační, zdroj: Czech Tourism

V roce 2024 proběhlo v Česku podle dat CzechTourism více než 12 000 konferencí s téměř 1,2 milionu účastníků. Jde o výrazný nárůst oproti covidovým letům, na druhou stranu stále nedosahuje předpandemické úrovně. Praha zůstává hlavním centrem konferenčního dění, přesto firmy stále častěji opouštějí hotelové sály a hledají inspirativnější prostředí. Míří do regionů mimo Prahu a kladou důraz na kreativnější prostředí, udržitelnost a propojení byznysu s kvalitními zážitky.

Trh s eventy v Česku zažívá po pandemických rocích trvalý nárůst, který je patrný zejména v segmentu firemních akcí a MICE turismu (tedy kongresového a incentivního cestovního ruchu). Zájem organizátorů kongresů a incentivních akcí se postupně rozšiřuje i mimo hlavní město. Výrazný posun zaznamenalo například Brno, které si v mezinárodním žebříčku ICCA meziročně polepšilo o více než 30 příček a obsadilo 112. místo. Aktuální data tak potvrzují rostoucí atraktivitu regionálních destinací a trend decentralizace, který v kongresovém segmentu nadále sílí. [1]

Event manažeři dnes přistupují k plánování konferencí a workshopů mnohem strategičtěji než dříve. Už to nejsou jen formální setkání, ale komplexní zážitky, které propojují vzdělávání, networking, inspiraci a zábavu. Důraz se klade na originalitu, interaktivitu a udržitelnost, což vede k vyhledávání netradičních lokací, například přírodní resorty nebo multifunkční prostory mimo velká města. Stejný trend panuje i v pořádání firemních teambuildingů.

„Poptávka po firemních akcích u nás meziročně výrazně narostla a dorovnala počet svateb, které doposud dominovaly. Proto jsme letos investovali do otevření nových eventových prostor s ještě větší kapacitou. Reagovali jsme tak na rostoucí poptávku firem, které vyhledávaly propojení moderních vybavených konferenčních prostor s lokální farm to table restaurací, nadstandardním ubytováním a rozsáhlým wellness centrem. To vše v prostorách citlivě zrekonstruovaného statku,” říká Barbora Špalová, provozní manažer Resortu Oblík v Českém středohoří.


Struktura B2B event ů reflektuje měnící se potřeby firem

Firmy si stále více uvědomují, že eventy nejsou jen o přednáškách – teambuildingy, networkingová setkání i firemní večery představují efektivní nástroje pro budování vztahů, motivaci zaměstnanců a sdílení hodnot. Podle dat se 40 % obchodních dohod v B2B sektoru zavírá při osobních setkáních. [2]

Lidé se naživo snáze a rychleji poznají a snadněji vyhodnotí, zda je spolupráce přínosná pro obě strany. Pokud chcete poznat budoucího dodavatele či klienta v neformálním prostředí, je osobní networking ideální volbou. Data CzechTourismu potvrzují, že výrazně roste počet menších MICE akcí do 50 účastníků. Tvoří podle nich více než polovinu všech událostí. Jde především o korporátní setkání a obchodní schůzky. [3]

Rostoucí zájem firem o atraktivní lokality vede k rozšiřování nabídky napříč Českem. Ideálním příkladem může být již zmiňovaný Resort Oblík v Českém středohoří, který v poslední době doplnil svoji infrastrukturu o novou dvoupodlažní konferenční budovu s variabilním uspořádáním. Díky původnímu účelu statku pro svatby tak ale může návštěvníkům poskytnout kapacitu ubytování až 60 hostů, rozlehlé wellness centrum, nebo lokální restauraci v duchu konceptu farm to table. A to vše hodinu od Prahy. Což umožňuje pořádat širokou škálu akcí a zázemí tak odpovídá současným požadavkům na propojení byznysu s inspirativním prostředím.



[1]https://www.czechtourism.cz/cs-CZ/9708e664-5aa9-4641-8db1-408eb31f21c2/article/cesko-mezi-svetovou-kongresovou-spickou-praha-patr

[2] https://novoresume.com/career-blog/networking-statistics

[3]https://www.czechtourism.cz/cs-CZ/9708e664-5aa9-4641-8db1-408eb31f21c2/article/cesko-mezi-svetovou-kongresovou-spickou-praha-patr



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tiskové zprávy