Briggs & Stratton: Americké motory do sekaček se 100letou tradicí

Na motoru záleží a platí to i u zahradních sekaček. Největším světovým výrobcem vzduchem chlazených benzínových motorů do sekaček je americká společnost Briggs & Stratton. Motory této značky jsou dostupné i na českém trhu, navíc se část sortimentu v ČR dokonce i vyrábí. Firma, která předloni oslavila 100 let své existence, totiž vlastní výrobní závod v Ostravě. Kromě motorů vyrábí společnost v Ostravě i sekačky.

 

Historie společnosti odstartovala v roce 1908 v americkém městě Milwaukee, kde Steven F. Briggs a Harold M. Stratton začali podnikat. Od té doby firma přišla s několika novinkami, které změnily trh. Například v roce 1920 to byl první stacionární čtyřtaktní benzínový motor, v roce 1953 první lehký hliníkový motor, který způsobil převrat na poli zahradní techniky – již o 4 roky později zahrnovalo tento agregát 80 % produkce.

Tyto i další objevy spolu s odpovědným přístupem k péči o zákazníky vyústily v současnou pozici světové jedničky, kterou Briggs & Stratton zaujímá v oblasti čtyřtaktních benzínových motorů – horizontálních i vertikálních. Společnost vyprodukuje ročně více jak 12 miliónů motorů a zaměstnává přes 7500 lidí. Přítomna je ve více než stovce zemí na 6 kontinentech. Kromě motorů do sekaček je Briggs & Stratton výrobcem sekaček, sněžných fréz, generátorů, tlakových mycích strojů či strojů pro údržbu parků, golfových hřišť či zahrad.

Silnou stránkou značky je servisní zázemí, které svým zákazníkům poskytuje. Celosvětová síť zahrnuje více než 30 000 servisních míst (v České republice okolo 200 autorizovaných servisů), kde jsou k dispozici důkladně vyškolení pracovníci a široký výběr originálních dílů a příslušenství Briggs & Stratton. Cílem je spokojenost zákazníků po celou dobu životnosti sekačky či jiného produktu značky.

Na českém trhu jsou motory Briggs & Straton poháněny sekačky většiny světových i evropských výrobců, např. HUSQVARNA, MTD, GGP, TORO, AL-KO, VIKING, které jsou k dostání například v obchodech Mountfield, dealerské síti KIS plus a.s. nebo obchodních řetězcích Bauhaus, Baumax, Globus, Hornbach či OBI.

 

Sekačky řady NEXUS

Nová řada sekaček na trávu NEXUS od Briggs & Straton je vyráběna v ostravském závodu společnosti a zahrnuje čtyři modely sekaček se šířkou záběru 38 a 44 cm. Výška sečení se nastavuje centrálně v rozsahu od 25 do 85 mm (celkem 8 poloh). Moderní design spojuje motor, šasí a sběrací koš do integrovaného celku. Dalšími přednostmi nových sekaček jsou jednoduché nastavení výšky sečení, ekologická technologie pro snížení emisí a nabídka modelů s pojezdem i bez pojezdu.

Vedle designu a inovací byla věnována velká pozornost detailům, které zajistí, že sekačky jsou rovněž praktické. Pro sekačky je charakteristické použití výkonných motorů Briggs & Straton, lehkých komponentů, objemného sběracího koše nebo snadného a rychlého systému složení držadla. Sekačky se díky tomu také snadno používají a skladují.

 

Motory s DOV technologií

Do široké nabídky 4taktních benzinových motorů Briggs & Stratton patří zajímavá modelová řada vertikálních motorů, která nese označení 700 Series DOV. Tyto motory používají unikátní ventilový rozvod DOV (Direct Overhead Valve), který je patentován. Konstrukce rozvodového mechanismu dovoluje použít méně pohyblivých komponentů a snižuje i počet kontaktních ploch typu kov - kov. Na rozdíl od motorů OHC není použit rozvodový řemen nebo řetěz. Motor je tišší, méně vibruje a dosahuje vyššího točivého momentu, než je tomu například u konkurenčních motorů stejné třídy.

Motory s DOV Technology se používají zejména pro pohon rotačních sekaček vyšší třídy. Modely pro 2010 – 700 SERIES DOV / 750 SERIES™ DOV / 750 SERIES I/C DOV – se vyrábí ve 2 zdvihových objemech – 140 a 161 cm3. Pro zvlášť náročné aplikace je v nabídce i motor s litinovou vložkou válce (750 SERIES I/C DOV ). Točivý moment u motorů této třídy se pohybuje mezi 7,5–9,5 N.m při 3060 ot.min-1. U motoru jsou použity písty a pístní kroužky automobilového typu, což má pozitivní vliv na snížení vibrací a spotřebu paliva. Již v základním provedení je motor vybaven inovativním systémem startování ReadyStart, který nevyžaduje manuální dávkování paliva před každým spouštěním motoru nebo potřebu použití sytiče při jeho startování. 



Názory na článek
Na dané téma nejsou žádné názory.

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie Zahrada, nejlépe hodnocené fotografie



Články Zahrada