Modré zóny mají chyby, připouští radnice, přesto budou přibývat
Zóny musíme stavět dál, osvědčily se. To tvrdí starosta Prahy 5 po schůzce s lidmi z magistrátu. Podle opozice je to nesmysl. "Ty pilotní projekty neukázaly celou pravdu, auta nejsou v některých ulicích, jen se přesunula dál. Chodím po Praze každý den a neslyšel jsem nikoho, komu by zóny vyhovovaly," zlobí se zastupitel Filip Humplík.
A že vychvalované zóny mají dost problémů, už přiznává i starosta. V některých případech prý dojde ke změnám. Slevy a výjimky se mají týkat seniorů, lidí se zdravotním postižením, ale také podnikatelů a živnostníků. A radnice připustila, že platit za druhé auto 12 tisíc korun je také moc.
"Druhé auto je dnes standardem a tudíž by mělo být za stejnou částku jako první, teprve až u třetího auta by měla být vyšší platba," připouští starosta Radek Klíma.
Opozici se ovšem zdá vysoká i částka 1200 korun za auto a rok. Podle propočtu zastupitelů prý totiž údržba jednoho parkovcího místa stojí 650 korun.
Klíma se hájí slovy, že jen vyšel z cen zón v městských částech, které modré zóny zavedly už dříve. Podle mnohých ale srovnává nesrovnatelné. Praha 1 to je památková rezervace a samotné srdce města.
Kvůli cenám se už dokonce advokát Ondřej Pecák chystá podat hromadnou žalobu. Chce dokázat že systém je dobrý jen pro to, aby si radnice na úkor obyvatel naplnila kasu.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tipy a triky
- Den matek: překvapte ji liliemi a tulipány
- Máte doma pomalý internet? Jak změřit rychlost a kdy zvážit jiný typ připojení?
- Energie levnější než na burze? U některých neveřejných nabídek ano. Fixovat se teď vyplatí
- Litoměřice přivítají Festival moderního porodnictví
- Jak se starat o jednotlivé druhy podlah
- Hobby magazín: Jak pěstovat kanadské borůvky (audio)