Když se prodej nedaří: nejčastější výmluvy realitních makléřů

Jana Brožková (Bydlet.cz), 13.09.2018
…O tento typ nemovitosti není zájem

Pokud se vám nedaří prodat nemovitost, chyba nemusí být vždy na vaší straně. Mnohdy za problémem stojí neochota realitních makléřů, kteří hájí především své vlastní zájmy. Takovou dřívější zkušenost s makléři potvrdili v průzkumu i klienti Bezrealitky.cz, největšího portálu pro přímý prodej nemovitostí.

…Musíte zlevnit, cena je špatně nastavená

Oblíbená výmluva, když se byt či dům nedaří prodat už několik měsíců. Jako majitel nemovitosti se dostáváte pod tlak, protože často musíte platit paralelně dvojí nájemné nebo ceny za energie. V tu chvíli přichází makléř s informací, že cena za nemovitost je příliš vysoká a vy musíte zlevnit. Když si však od ponížené ceny odečtete ještě provizi, zjistíte, že na prodeji proděláte.

Průměrná výše provize realitní kanceláři se pohybuje okolo 4 %. Pokud byste se rozhodli prodat nemovitost v ceně 4 miliony korun napřímo, ušetříte tak 160 000 korun, a navíc nebudete tlačeni ke snížení ceny.

…O tento typ nemovitosti není zájem

V době, kdy poptávka po nemovitostech výrazně převyšuje nabídku, se tato výmluva zdá až neuvěřitelná. Přesto i tak mnohdy makléři argumentují, když se jim nedaří nalézt kupce. Problém přitom není v nemovitosti samotné, ale spíše ve způsobu, jakým je prezentována. Makléři často pracují pouze s jedním prodejním portálem, nevěnují pozornost dostatečné prezentaci nemovitosti ani cílové skupině, které by měli byt či dům nabízet.

Je vhodné se zamyslet nad tím, zda makléř opravdu dělá vše pro to, aby nemovitost prodal, nebo ji jen s několika odbytými fotografiemi umístil na web své realitní kanceláře. V takovém případě je lepším řešením vzít prodej do svých rukou a ušetřit na provizi, za kterou nedostáváte žádnou přidanou hodnotu.

…Zájemci na poslední chvíli odmítli

Našli jste – dle slov makléře – vážného zájemce o koupi, ale on si vše na poslední chvíli rozmyslel. Vy už jste mezitím odmítli ostatní zájemce, ztratili i několik týdnů času a musíte začít s prodejem znovu. „Ve chvíli, kdy musíte vybírat z množství potenciálních kupců, je těžké odhadnout, který z nich je opravdu důvěryhodný, uvádí o sobě pravdivé informace a není zadlužený. Bohužel ze zkušeností našich klientů vyplývá, že se tím často nezabývá ani makléř či realitní kancelář,“ dodává Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky.cz. Přitom služeb, které prověří kredibilitu klienta, je na trhu několik, a kvalitní prodejní portál už je nabízí přímo v rámci registrace, a to jak prodávajícím, tak kupujícím. Při „prosívání“ zájemců pak stačí vybrat ty, kteří automaticky doloží bezdlužnost a mají ověřené kontaktní údaje.

…Zájemci nechtějí přistoupit na smluvní podmínky

Prodej už je téměř dokončen, ale po přečtení smlouvy od realitní kanceláře zájemce začne couvat, případně si bere delší čas na rozmyšlenou. Makléř pak přichází s vysvětlením, že kupec nechce přistoupit na smluvní podmínky a zřejmě s ním bude problém.

Za problémy či nejasnostmi se smlouvou stojí často fakt, že ji sepisuje realitní kancelář, a stanovuje si v ní takové podmínky, které mohou kupce znevýhodňovat. Kupní smlouvu vyhotovenou právníkem a transparentní pro obě strany přitom lze jednoduše získat i na portálech pro přímý prodej nemovitosti, kde se dnes prodá už každá pátá nemovitost.

Názory na článek  Když se prodej nedaří: nejčastější výmluvy realitních makléřů
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Ceny nemovitostí