Nastal dnes vrchol vánočních prodejů na internetu?

Štědrý den se nezadržitelně blíží a podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) by měl již v pondělí 10. prosince nastat vrchol prodejů vánočních dárků po internetu. České e-shopy by společně v tento den měly dosáhnout na celkový obrat přesahující 1 miliardu korun.

Příští týden bude v e-shopech ve znamení celoročně nejvyšších tržeb

Nákup alespoň části vánočních dárků po internetu plánuje 86 % českých uživatelů internetu. A nejvíce z nich odešle svoje objednávky v příštím týdnu, tedy od 10. do 17. prosince. Jen během tohoto období by měly obraty e-shopů atakovat až 5 miliard korun.

Internetové obchody čeká sedm dní, během kterých dosáhnou v průměru až trojnásobku obvyklých prodejů. Oproti loňskému roku čekáme během Vánoc nárůst on-line prodejů o přibližně 16 %. To by v konečném zúčtování mělo za celé předvánoční období znamenat více než 44 miliard korun, tedy třetinu celého roku. Z toho maximálních hodnot dosáhne právě následující týden,“ komentuje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Tradičním vrcholem by pak mělo být pondělí 10. prosince. Také v následujících dnech budou zákazníci zasílat objednávky ve velkém, a tak můžeme znovu očekávat rekordní výsledky.

Nejčastěji plánujeme v e-shopech utratit mezi 2 a 5 tisíci korun

V tradičním předvánočním výzkumu se APEK ptal více než 1000 respondentů na to, kolik plánují o Vánocích v internetových obchodech utratit. Nejčastější odpovědí, kterou čeští uživatelé internetu uváděli, bylo rozmezí 2 až 5 tisíc korun. Takovou sumu plánuje vydat 39 % respondentů. Mezi 1.001 a 2.000 se pak chystá v e-shopech utratit 22 % Čechů, vyšší útraty mezi 5.001 a 10.000 pak předpokládá dalších 19 %.

Nákupy on-line rostou v absolutních číslech každoročně a také aktuální vánoční výzkum potvrdil, že naši zákazníci se chystají opět utrácet na internetu o něco víc. Zatímco v roce 2014 chtělo nakoupit vánoční dárky v hodnotě mezi 5 a 10 tisíci v e-shopech 14 % respondentů, letos je to o 5 procentních bodů víc,“ doplňuje Jan Vetyška.

Nejvíce budou na internetu utrácet zákazníci z věkové kategorie 35 – 44 let. 24 % z nich plánuje v e-shopech nakoupit za 5 až 10 tisíc, 11 % vydá dokonce více než 10 tisíc korun. Naopak nejméně podle očekávání zaplatí za dárky v on-line obchodech ti nejmladší. V kategorii do 24 let hned 30 % respondentů utratí za dárky na síti od 500 do 1000 korun.



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tiskové zprávy