Utratili jste tisíce za rekonstrukci koupelny? Neváhejte reklamovat špatnou práci řemeslníků!

Rekonstrukce bytu či domu bývá často velmi vyčerpávající. Navíc je vždy třeba počítat s tím, že se něco nepovede. Je zcela přirozené, že když už se rozhodnete k takovému kroku jako je nová koupelna, chcete mít vše podle svých představ.

Co však dělat, pokud se začnou po chvíli používání na obkladech objevovat praskliny? Jakým způsobem postupovat s reklamací, abyste nic nepodcenili? Nechte si poradit od advokáta ze společnosti Vaše nároky.cz.

Jak mám postupovat?

Řemeslníci, kteří vyrábí nábytek na míru, nejčastěji fungují na základě smlouvy o dílo. U takto uzavřené smlouvy je samotný moment předání, kdy byste měli poukázat na vady, které se vám na koupelně nelíbí.

Tehdy však dokážete samozřejmě poznat pouze okem viditelné, tedy zjevné vady. Problém nastává, pokud se posléze objeví tzv. skryté vady, jako například použití nekvalitního materiálu. Takový druh vad se může objevit až za několik měsíců.

Důležité je řešení podobných vad neodkládat a nejpozději do 2 let od předání díla na ně řemeslníka upozornit. Nejlépe sepište protokol o vadách a přiložte fotografie poškozeného místa. Řemeslníka ideálně písemně kontaktujte a pokuste se domluvit na způsobu odstranění vady. Nezapomeňte si komunikaci uschovat.  

A co když řemeslník odmítá reklamaci přijmout?

V takových případech nezbývá než si nechat vypracovat nezávislý znalecký posudek. Ale mějte na paměti, že takový posudek rozhodně není zadarmo a zhotovení se může vyšplhat až na několik tisíc. Proto je třeba předem upozornit řemeslníka, že reklamaci hodláte aktivně řešit, a tyto náklady mu poté necháte proplatit.

Pokud i nadále dotyčný trvá na svém odmítnutí, nechte si přesto posudek zhotovit a v případě jako kladného výsledku pro vás připojte tyto náklady k požadavku na nápravu řemeslné práce. Dále nezbývá než spor řešit soudní cestou.  

 

„Vy jste s obklady nevhodně zacházeli!“

Takové argumenty se ze strany řemeslníku objevují denně. Nenechte se napálit! Samozřejmě, že byste si o stěny neměli házet balónem, ale činnosti spojené s běžným užíváním věci se takovou výmluvou vyřešit nedají. Museli byste totiž věc užívat přímo v rozporu s doporučeními řemeslníka.

Co mám přesně po řemeslníkovi požadovat?

Úplně odstoupit od smlouvy a požadovat plnou částku zpět můžete jen tehdy, pokud byla projevené vady opravdu výrazné. Avšak jelikož kupříkladu u již zmíněných obkladů vyvstává problematika vrácení věci řemeslníkovi, proto nebývá tato možnost příliš častou.

Lépe tedy uděláte, pokud budete nárokovat přiměřenou slevu či opravu. Nezapomínejte na závaznou lhůtu 2 let od předání díla. 

Společnost Vaše nároky.cz

pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.

Více informací na: www.vasenaroky.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Koupelna