Homestaging: aneb jak prodat i pronajmout za vyšší cenu

Jana Brožková (Bydlet.cz), 15.08.2019
Homestaging je profesionální příprava nemovitosti Co je vlastně „homestaging“?

Služba homestaging je profesionální příprava nemovitosti tak, aby působila co nejatraktivněji a oslovila co možná nejširší okruh potenciálních zájemců. Co přesně to obnáší?

„Homestaging se nesnaží skrývat negativa, nečiní z nabízené nemovitosti něco, co není. Pouze se ji snaží učinit co nejpřitažlivější - vyzdvihnout pozitivní prvky tak, aby se prodala rychle a za co nejlepší cenu. Zájemcům umožňuje poznat potenciál nemovitosti díky tomu, že vidí, jak nemovitost může vypadat zařízená“, říká David Bartoš, realitní odborník z Quantum reality - Realitní kancelář Praha.

Představte si, že si sami vybíráte nový domov - také se spíše zaměříte na ten, do kterého byste se nastěhovali hned, než do nevybaveného bytu. To, co nás do velké míry ovlivňuje, jsou tedy naše emoce. Na stejném principu lákají na své produkty obchodní domy s nábytkem, ve kterých procházíte už zařízené místnosti. Zajímavý obraz nebo čerstvé ovoce na jídelním stole pak mnohdy mohou vzbudit větší zájem, než je stav stoupaček v domě. Podobně to funguje i v případě kvalitních fotografií, které služba homestaging většinou zahrnuje - díky nim můžete získat i ty zájemce, kteří budou váhat například nad lokalitou nebo bezprostředním okolím nemovitosti. Tyto vlastnosti ovlivnit většinou nemůžete, nicméně jakmile v zájemci vzbudíte pozitivní první dojem - emoce, které zajistí právě homestaging, je spíše ochotnější zaplatit navrhovanou cenu.

Čím homestaging není?

Někteří lidé mají sklon k zaměňování pojmů „homestaging“ a „bytové návrhářství“. Homestaging je ale mnohem více než jen úklid a dekorování interiéru - je spíše marketingovým nástrojem. Hlavním rozdílem mezi těmito dvěma obory je cíl - homestaging se snaží nemovitost prodat, prezentovat případným zájemcům nabízený prostor tak, aby byli schopni si představit, že v něm žijí. Každý má ovšem jiný vkus a jinou představu o svém domově. Homestaging má zajistit právě to, že vytvoří z vašeho domova takový produkt na prodej, který osloví co nejširší okruh zájemců. „Mnoho lidí se mylně domnívá, že ideálním stavem je prodávat prázdné prostory - je prokázáno, že tomu tak není, naopak, tyto nemovitosti se prodávají mnohem déle a za nižší cenu, než ty zařízené“, poznamenává realitní odborník David Bartoš.

Interiérový design se naopak snaží interiér „vyšperkovat“ dle vašich osobních představ a vdechnout prostoru váš osobitý styl.

Homestaging si ovšem nepleťte ani s rekonstrukcí, nezabývá se totiž celkovým stavem nemovitosti. Pokud váš dům potřebuje nová okna nebo se mu hroutí střecha, bude v tomto ohledu potřebovat spíše rekonstrukci než homestaging. V rámci homestagingu se jedná o menší úpravy, které vyzdvihnou klady nemovitosti, a to ať už vlastníte byt, novostavbu či rodinný dům v jakémkoliv stavu - vybaveném, aktuálně obývaném či nevybaveném.

PROČ VYUŽÍT HOMESTAGING?

1) díky kvalitní prezentaci na trhu pomáhá oslovit více zájemců

2) zrychluje prodej nemovitosti

3) zvyšuje atraktivitu nemovitosti a tím i její kupní cenu

4) šetří čas majitelů nemovitosti

5) pomáhá nabízené nemovitost vyniknout mezi konkurencí

6) můžete se vyhnout smlouvání o ceně s kupci

Co všechno homestaging zahrnuje?

Existuje mnoho způsobů, jak interiér upravit, a každá nemovitost vyžaduje jiný přístup. Homestaging pojímá řadu úkonů a technik, od odstranění rušivých prvků interiéru až po profesionální prezentaci.

Někdy stačí jen pár drobných úprav, jako je například vhodné umístění dekorací, jindy vyžaduje stav bytu či domu větší změny či opravy, jako je vymalování celého interiéru nebo nové dveře. Ty samozřejmě vyžadují větší investici, ale mohou mít dramatický vliv na dojem zájemce a tedy i váš výsledný zisk.

Zkušený homestager se ovšem nestará jen o úpravy interiéru a navození příjemné atmosféry. Snaží se také minimalizovat prostor pro smlouvání o ceně - například právě díky zavčasu opravené podlaze. Jeho úkolem je především zdůraznit kvality vaší nemovitosti.

Na koho se obrátit?

Služba homestagingu by měla být výhodná pro každou nemovitost. To se povede ovšem pouze za předpokladu, že spolupracujete s odborníkem, který má prokazatelné zkušenosti a kvalifikaci v oboru.

Jistě, každého v tuto chvíli napadne, že drobné úpravy zvládne sám, vždyť dokonale vycídit byt, vymalovat nebo naaranžovat doplňky zvládne dnes každý se špetkou estetického cítění a vkusu. Nicméně některé kvalitní realitní kanceláře nabízí službu homestagingu zdarma, tak proč si nenechat odborně poradit od zkušeného homestagera?

CO PRAKTICKY ZAHRNUJE HOMESTAGING?

1) atraktivní uspořádání či zapůjčení nábytku a vybavení interiéru

2) barevné ladění interiéru - kombinace neutrálních barev

3) vyzdvihnutí pozitivních vlastností, jako je orientace bytu dle světových stran, dostatek světla, výhled apod.

4) zapůjčení dekorací a jejich vhodná instalace tak, aby zájemce nevědomky pozitivně zasáhly

5) prezentace na internetu - vytvoření pozitivního prvního dojmu

6) profesionální nafocení interiéru

7) příprava a realizace marketingové kampaně

8) úklid nemovitosti

 
Jak služba homestaging probíhá?

Průběh homestagingu je velmi individuální - liší se podle celkového stavu a aktuálních dispozic nemovitosti. Kvalitní realitní kancelář vám pomůže navrhnout úpravy s důrazem na co nejnižší náklady.

Asi každý by chtěl prodat svou nemovitost co možná nejrychleji a nejvýhodněji. Právě homestaging dokáže zajistit kvalitní prezentaci, tím pádem rychlejší prodej či pronájem a logicky i za vyšší cenu. Je důležité si uvědomit, že pokud přípravu své nemovitosti podceníte, tím déle bude v nabídce, čímž se ale zároveň snižuje pravděpodobnost prodeje nebo pronájmu za vámi požadovanou cenu.

 

 

Názory na článek  Homestaging: aneb jak prodat i pronajmout za vyšší cenu
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Ceny nemovitostí