Češi utratí nejvíc ve východní Evropě za kulturu a zábavu

Jana Brožková (Bydlet.cz), 21.11.2019

Sektor volného času a zábavy motivuje spotřebitele ze střední a východní Evropy k opuštění světa online nákupů a vydat se do nákupních center.  Od wellness center, horolezeckých zdí a tanečních škol až po kasína.

Podle nového výzkumu CEE od společnosti Colliers International, který se zaměřuje na zábavní sektor ve 13 zemích střední a východní Evropy, v nabídce pro volný čas v nákupních centrech dominují multiplexová kina a fitness kluby, ale do mixu se přidávají i další koncepty. Čeští spotřebitelé utratí nejvíce za rekreaci a kulturu, průměr je 38,23 EUR / měsíc.

Mezi hlavní zjištění zprávy patří:

Dynamický růst zábavního průmyslu

Zábavní průmysl je jedním z odvětví, která se v posledních několika letech dynamicky rozvíjí. Developeři a majitelé nákupních center si stále více uvědomují, že inovativní a atraktivní nabídka zábavy je nezbytnou součástí každého nákupního centra, bez ohledu na jeho geografickou polohu..

V nákupních centrech dominují multiplexy a fitness kluby

Z uvedených údajů vyplývá, že v nákupních centrech ve 13 zemích střední a východní Evropy máme více než 452 kin a multiplexů, z nichž nejvyšší byl zaznamenán v Polsku (přes 125). Ve většině zemí regionu stále dominuje jak řetězce kin, tak místní kina vlastněná domácími operátory. Příkladem provozovatele kina je polský Helios, který je lídrem v počtu multiplexů v Polsku.

Kevin Turpin, regionální ředitel průzkumu trhu pro CEE dodává: „Mnoho zemí, jako je Česko, Bělorusko, Maďarsko, Bulharsko, Chorvatsko nebo Rumunsko, udržuje malá místní kina, která jsou nedílnou součástí kultury a tradic regionů. Jejich práce je podporována granty z rozpočtů místní samosprávy “.

Unikátním konceptům se daří dobře

Navzdory skutečnosti, že na trhu zábavy v nákupních centrech dominují hlavně multiplexy a fitness kluby, některé země mají charakteristické koncepty pouze samy pro sebe; které se v jiných zemích nenacházejí nebo téměř nenacházejí, jako například:

• Polsko - taneční škola např. Egurolla Dance Studio

• Česko - wellness centra např. Saunia

• Slovensko, Lotyšsko, Bělorusko – kas í na, např. Casino Olympic

Kdo se rád baví nejvíce?

Ze všech obyvatel zemí střední a východní Evropy investují Češi nejvíce do rekreace a kultury, průměr je 38,23 EUR / měsíc, dále Lotyšsko (35,6 EUR), Slovensko (22,46 EUR) a Polsko (17,89 EUR).

Nejnižší hustota nájemců představujících sektor zábavy a volného času v nákupních centrech (s ohledem na počet obyvatel na jednoho nájemce ve středu) vypadá následovně:

• Kino / multiplex - Bělorusko

• Fitness kluby - Albánie

• Dětské koutky - Česko


Názory na článek  Češi utratí nejvíc ve východní Evropě za kulturu a zábavu
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Tiskové zprávy