Bude v Česku cestování vlakem rychlejší? Při testování speciál pokořil 200 km/hodinu
Na některých úsecích českých tratí by se mělo během pár let jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí. Správa železnic teď prověřuje stav mostů a jejich odolnost při vyšší rychlosti.
Zároveň testuje evropský vlakový zabezpečovací systém, který je při rychlosti nad 160 kilometrů za hodinu nutný. Jízda dvousetkilometrovou rychlostí se dnes testovala na trati Břeclav - Vranovice.
Zatímco Maglev v Šanghaji zvládne rychlost přes 430 km/h, vlaky v Česku jezdí maximálně stošedesátkou. Ale blýská se na lepší časy. Speciálně vypravený vlak vyrazil v pondělí z nádraží v Břeclavi, rychlosti 200 km v hodině dosáhl v úseku Podivín – Vranovice.
Lokomotivu řídí zkušený strojvedoucí. A dvoustovkou nepojede poprvé. "Touhle rychlostí jsem jel už minulý měsíc, testovali jste to s kolegou," prozradil strojvedoucí Milan Mužík.
Správa železnic plánuje stejné testy i na dalších třech úsecích. "Je to záležitost Libovického tunelu, kde v současné době jezdíme 160 a v dubnu budeme dělat zkoušky na 200 km/h. Přijedou na to specializované měřící stroje z Rakouska," potvrdil Jiří Svoboda, ředitel Správy železnic.
První testy s dvoustovkou se u nás dělaly už před šestnácti lety. Rychlostní rekord pak na české železnici padl na stejné trati v roce 2004. Pendolino dosáhlo rychlosti 237 kilometrů za hodinu.
Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem
Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie
Články Tiskové zprávy
- PSN spouští nový projekt Žít Braník. Oživuje historický bytový dům z 30. let a mění ho v místo pro současný městský život
- Analýza CBRE: Hotelový trh prochází dynamickým oživením. Praha očekává návrat na předpandemické hodnoty ještě letos
- Desatero pro odolné budovy: Jak stavět a renovovat, aby se dům v létě nepřehříval a v zimě neztrácel teplo
- Urychlení větrných a solárních elektráren dostalo zelenou i v Senátu
- Letiště Praha na cestě k uhlíkové neutralitě: Moderní čerpadla Wilo snižují ekologickou stopu
- Nejčastější chyby při rekonstrukcích? Buřinka přináší odpovědi přímo z terénu