V době krize chovatelé na svých psech nešetří - Online prodeje krmiv pro psy vzrostly o 4 % a pro kočky až o 9 %.

Redakce, 1.11.2022

Češi patří k evropským velmocem co do počtu majitelů domácích zvířat. Až 40 % lidí u nás vlastní psa a dalších více než 20 % vlastní kočku. Každé zvíře něco stojí, mnoho majitelů psů či koček utratí i 2.000 za měsíc.

I když na počet obyvatel na jednoho psa jsou v Evropě na prvních místech země jako je Rumunsko, Portugalsko či Polsko, tak Česká republika je specifická v tom, že za mazlíčky a jejich péči utrácíme opravdu velké finanční sumy oproti zemím, které mají podobnou ekonomickou situaci jako ČR. To potvrzují i data společnosti Nielsen, podle kterých jen za zvířecí krmivo Češi ročně vydají v průměru 5,6 miliardy korun. „Nejdražším“ zvířetem je přitom pes. Ten v průměru vyjde na 16 tis. . Na druhém místě je pak kočka s 12.tisíci za rok.

„Lze říct, že zákazníci nakupují kvalitní krmiva pro psy a kočky ve stejném, ne-li vyšším, objemu než dříve – navzdory všeobecně nepříznivé situaci na trhu vzhledem k vysokému nárůstu cen energií a pohonných hmot. Je ale vidět posun zákazníků k větším, výhodnějším, balením krmiv“, říká Jiří Švihálek z Yoggies.

Chovatelé šetří na doplňcích na krmivu však ne

„I když krmivo pro psy meziročně zdražilo o 7 % tak vidíme, že se lidé zatím k levnějším variantám nepřesunuli. Naopak, jsou věrni oblíbeným produktům a velikostem balení,“ vysvětluje Martin Slavětínský z nákupního portálu Heureka a dodává: „Meziročně naopak klesají kategorie jako jsou oblečky pro psy (-32 %), vybavení pro psí výcvik (-20 %) nebo psí boudy (-18 %). Takže pokud chovatelé šetří, tak na krmivu rozhodně ne.

Nejprodávanějším psím krmivem na e-shopech bývají balení po 15 kg v průměrné hodnotě 1000 korun. A lidé utrácejí především na internetu. Letošní rok online prodeje krmiva pro psy vzrostly o 4 % a pro kočky dokonce o 9 %.

Majitelé koček kupují výhodnější balení

Trochu jinak to vypadá u chovatelů koček, kde se v kategorii krmiv pro kočky sleduje přesun zákazníků k výhodnějším a větším balením. „Ve srovnání s loňskými to produkty vidíme, že lidé začínají vybírat větší, a tedy výhodnější balení po více kusech nebo větším objemu,“ řekl na konferenci Friends of Pets,“  dodává data analytik z Heureky. Průměrná cena kočičího krmiva se na internetu totiž zvedla o 20 %.

Nejvíce mají zvířata senioři a bezdětné páry

Především ve velkých městech se o své psí miláčky jejich majitelé starají více než příkladně. Kvalitní krmiva i péče jsou na špičkové úrovni. Z dlouhodobého hlediska je to pravděpodobně proto, že v naší zemi bylo mnoho soukromých statků i půdy a pastvin, kde byl pes pomocníkem i ochráncem. V průběhu časů se to ale změnilo a psi se přesunuli postupně do našich obýváků. Majitelé psů dle průzkumů utratí měsíčně za psa od 400 do 2.000 . Dle statistik si nejvíce domácích zvířat pořizují senioři a bezdětné páry. Za poslední dobu jsou to pak především lidé do 30 let.

I době krize chovatelé na svých psech nešetří Online prodeje krmiva pro psy vzrostli o 4 % a pro kočky až o 9 %.


Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky