Evropská legislativa nařizuje povinnost pravidelných kontrol těsnosti u zařízení, která obsahují fluorované skleníkové plyny (FSP): tyto umělé chemické látky se používají jako chladivo v řadě tepelných čerpadlech a klimatizací a mají násobně vyšší dopad na globální oteplování než CO2. Většinu zařízení, na něž se povinnost vztahuje, je potřeba nechat zkontrolovat každých 12 měsíců. V Česku jsou takových tepelných čerpadel tisíce.
Ideálním obdobím pro kontroly tepelných čerpadel u rodinných domů jsou právě nadcházející letní měsíce. ČEZ Prodej pravidelné kontroly těsnosti tepelných čerpadel, tak aby jejich majitelé zákonnou povinnost splnili, nabízí prostřednictvím služby ČEZ Servis tepelných čerpadel. Kromě ochrany životního prostředí je právě pravidelná péče klíčová pro efektivní a bezpečné fungování těchto zařízení, a navíc významně přispívá k jejich delší životnosti.
„Úsporné technologie, jako jsou tepelná čerpadla, si zákazníci pořizují na 15 až 20 let. Aby jim co nejdéle sloužily ve špičkové kondici, je potřeba se o zařízení průběžně starat. Proto nabízíme těm, kdo mají instalace od nás, pravidelné servisování a revize. Díky široké síti servisních techniků pokrýváme celou Českou republiku, navíc v rámci kontrol nabízíme i zákonem požadované potvrzení o kontrole těsnosti tepelného čerpadla certifikovaným odborníkem. Zákazník tak u nás jednoduše vyřídí vše, co s energiemi souvisí,“ řekl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
Únik chladiva má kromě negativního vlivu na životní prostředí dopad také na účinnost tepelného čerpadla: zvyšuje se jeho spotřeba elektřiny, a naopak klesá topný (případně i chladicí) výkon. Hodnota úspory energie se tak snižuje. Na únik plynů může ukazovat to, že výparník vzadu na venkovní jednotce tepelného čerpadla při topení namrzá více než v minulých letech, nebo fakt, že čerpadlo nedosahuje svých běžných výkonů a nastavených výstupních teplot jako v předchozích topných sezónách.
Službu ČEZ Servis tepelného čerpadla si zákazník předplácí měsíčně. Kromě každoroční návštěvy servisního technika zahrnuje i nepřetržitě dostupnou asistenční linku, hlídání termínů dalších kontrol a v případě havárií během topné sezóny garanci příjezdu k opravě do 48 hodin. Podobnou službu – ČEZ Servis vytápění – poskytuje společnost již 7 let domácnostem s plynovým kotlem.

Alice Horáková , mluvčí ČEZ