Budeme jezdit v obci 30 a mimo obec 70 km/h?

Že se vám doslova orosilo čelo, poté, co jste si přečetli titulek tohoto článku? Samozřejmě, že se jedná jen a jen o návrh, nicméně vážně míněný a od renomované organizace. Konkrétně od OECD, tedy Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj, které členem je i Česká republika. Důvod? Čím pomaleji jedeme, tím menší následky budou případné havárie.

OECD pro snížení maximální povolené rychlosti v obcích argumentuje tím, že například při srážce automobilu s chodcem, má ten při rychlosti 30 km/h, proti dosud běžné 50 km/h, asi 5 x vyšší šanci na přežití. Že se takovou rychlostí dá „sunout“ (slovo jezdit zní jaksi nepatřičně), dokládá Nizozemsko, kde asi na 70 % vozovek ve městech a obcích platí omezení rychlosti na „třicítku“. Nebo Norsko. Po zásadnějším zavedení podobného omezení ve městech a obcích klesla úmrtnost na silnicích o 20 %.

OECD jde ještě dál. Například mimo obce navrhuje maximální rychlost 70 km/h a v okolí křižovatek s nebezpečím bočních srážek dokonce na 50 km/h.

Nejde o až takovou novinku. Jak známo Francie se rozhodla, v zájmu snížení počtu těžkých a smrtelných nehod, snížit nejvyšší povolenou rychlost mimo obec z 90 km/h na 80 km/h. Zatím se zdá, že ani protesty motoristů na tomto rozhodnutí francouzského ministra dopravy nic nezměnily. Uvidíme, co takové opatření přinese.

Asistenční služby pro motoristy, dopravní informace, dálniční kupóny, autoškoly, turistické informace, cestování.

ÚAMK je ryze českým poskytovatelem asistenčních služeb s největší tradicí v poskytování asistenčních služeb v České republice s přímým napojením na mezinárodní sítě prestižních automotoklubů sdružených v sítích FIA (Fédération Internationale de L´Automobile) a ARC Europe, prostřednictvím, kterých zajišťuje kvalitní asistenční služby kdekoliv v Evropě i ve světě.

Více na: www.uamk.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tiskové zprávy