Ani firmy nejsou tak bohaté, aby kupovaly levné věci

Rubrika: Stavba
Jana Brožková (Bydlet.cz), 31.07.2018
Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci. Toto výstižné pravidlo platí v běžném životě, ale také u pořizování vybavení a pracovních nástrojů ve firmách. Na čem se opravdu nevyplatí šetřit ve stavebních a výrobních firmách?

3 tipy na vybavení, na kterém se nevyplatí ve stavebních a výrobních firmách šetřit

U pořizování vybavení a pracovních nástrojů ve firmáchMobilní telefony a laptopy

Chytrý mobilní telefon je věc, kterou s sebou nosíme téměř vždy. A aktivně jej používají i zaměstnanci stavebních, výrobních a dalších průmyslových podniků při každodenní práci. A to v prostředí, které je prašné, vlhké a přináší i další nástrahy. „Zde se opravdu vyplatí připlatit si za kvalitní specializovaný smartphone, který je vodotěsný či díky robustnímu provedení a ochraně odolá opakovaným pádům z výšky několika metrů. Navíc nabízí například termokameru, teploměr, kterým lze měřit i teplotu vody, laserové měření vzdálenosti či měření kvality vzduchu. Firmy tak nemusí častěji pořizovat běžné přístroje, které jsou sice levnější, ale v důsledky častého pořizování nových kusů vyjdou firmu dráž,“ uvádí Martina Hloušková, zástupce TCCM, distributora telefonů několika značek včetně odolných telefonů CAT, které jsou vhodná pro stavební firmy či průmyslové podniky. A podobně toto platí i pro notebooky a další podobné přístroje.

Pracovní oblečení, ochranné pomůcky

Další častou chybou, kde firmy „šetří“, ale vlastně neušetří, je pracovní oblečení a ochranné pomůcky. I zde se vyplatí investovat do značkových ochranných pomůcek - kvalitní obuvi, pracovních kombinéz, rukavic či ochranných brýlí. Nejenže déle vydrží, jsou pro pracovníky pohodlnější, ale zároveň mají lepší ochranu před pracovními úrazy a mají tedy vliv na bezpečnost práce. V dnešní době nedostatku pracovních sil může pak pracovní úraz či chybějící zaměstnanec být pro podnik fatální.

Energie a operátory již firmy řeší, vodu málokterá

Většina firem už standardně řeší, jak optimalizovat náklady na energie, vozový park i telekomunikační operátory, ale často jim uniká vstup, kde jim mizí nemalé prostředky - dodávky a spotřeba vody. „Tento problém se netýká jenom letních měsíců, kdy se dostávají do médií témata spojená s vysokou spotřebou vody a suchem. Jedná se o celoroční problém, který je často zapříčiněn neznalostí managementu či jeho neochotou tento problém řešit strategicky,“ dodává Miroslav Maňásek ze společnosti Aquarex Waterprofit, která se specializuje na poradenství a řešení v oblasti dodávek vody pro průmysl.

Názory na článek  Ani firmy nejsou tak bohaté, aby kupovaly levné věci
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie Stavba, nejlépe hodnocené fotografie

Články Stavba