Barvy roku v harmonii se zdmi vašeho domova

Psychologie barev

Existují kritéria, díky kterým lze určit, která barva je pro konkrétní místnost v interiéru vhodná. Teplými odstíny lze do prostoru dostat útulno, naopak chladnými dát nádech modernosti. Podle psychologie barev každá barva ovlivňuje lidské vnímání a pocity jinak - jedna vytváří klid a pohodu, jiná vzbuzuje agresi a touhu. „Žlutá je slavnostní barva, která vyvolává pocit radosti. Působí povzbudivě, symbolizuje sluneční sílu a energii, ideální prostor v interiéru pro ni představuje kuchyň. Šedá může být vnímána jako formální, neutrální, důstojná a autoritativní, v obývacím pokoji bude světlejší odstín působit elegantním a vzdušným dojmem, navíc opticky zvětší prostor,“ vysvětluje Tadeáš Tenkl, odborník z oddělení barev v projektových marketech Hornbach. „Při volbě barev je také jednou z možností jejich kombinace, ale musí spolu ladit. Přímo v prodejně nebo jako on-line zásilku domů si můžete nechat doručit vzorníky barev,“ dodává Tadeáš Tenkl. V jedné místnosti by se však neměly objevit více jak čtyři barevná spojení.

Nátěrové barvy

„Při výběru barvy je důležité myslet na to, aby měla vlastnosti, které jsou pro perfektní nátěr nezbytné,“ doporučuje Tadeáš Tenkl a dodává „může se jednat o poměr ředění vodou, prodyšnost či perfektní krytí. Důležitá je také možnost mít široký výběr z barevného spektra pro jedinečnost vašeho interiéru.“ Se službou míchání barev Hornbach je možno si nechat namíchat ten nejvhodnější barevný odstín dle vašich konkrétních představ.

Šedá barva v odstínu Londýn i žlutá v odstínu Světlo savany prémiové značky Selection disponují vysokou krycí silou, takže stačí provést pouze jeden nátěr. Také mají velkou odolnost vůči oděru, zabraňují stříkání a odkapávání, jsou vhodné pro různé podklady, od sádrokartonu až po beton.

Efektové omítky v barvě roku

V případě, že pouhá barva nestačí a je potřeba na stěně nechat rozehrát trochu kreativnosti, zaručeně poslouží omítky s různými efekty. „Nekonvenční struktura a vzhled kamene, betonu, břidlice či metalického nátěru dodají vašemu interiéru originalitu a charakter,“ radí Tadeáš Tenkl z Hornbachu. „Velmi jednoduché je použití již hotových efektových omítek značky StyleColor v různých provedeních, se správným nářadím dosáhnete těchto skvělých efektů dvěma až třemi pracovními kroky,“ dodává Tadeáš Tenkl.

 

 

Jak vytvořit efekt přírodního kamene

1. krok: kreativní omítku Přírodní kámen nanášejte v dostatečné tloušťce pomocí válečku s krátkým vlasem. Požadovanou strukturu vytvářejte v malých tazích různými směry, v ideálním případě křížem-krážem. Nanášená vrstva nesmí být při vytváření struktury proschnutá, postupujte proto po částech, kousek po kousku.

2. krok: povrch ještě vlhkého nátěru opracujte pomocí benátského hladítka do požadované sktruktury přírodního kamene. Nátěr nechte zaschnout.

3. krok: výsledný vzhled dodá lazura na stěny Přírodní kámen, kterou nanášejte krouživými pohyby pomocí navlhčené houbičky.

Jak vytvořit efekt betonu

1. krok: vzhled Betonu se nanáší v dostatečné tloušťce válečkem s krátkým vlasem.

2. krok: povrch vlhkého nátěru se pak opracovává pomocí benátského hladítka nebo fasádní špachtle do požadovaného vzhledu. Pokud pracujete s benátským hladítkem, vaše stěna získá individuální strukturu, ať už vodorovně, svisle, krátce nebo dlouho nakreslenou.

3. krok: Pomocí rukojetí válečku je možné vytvořit imitaci otvorů. Tahy provádějte rovnoměrně. Při práci postupujte po částech, kousek po kousku, protože designová omítka nesmí být při strukturování povrchu ještě zaschlá.

Jak vytvořit efekt břidlice

1. krok: kreativní omítku Břidlice nanášejte v dostatečné tloušťce pomocí válečku s krátkým vlasem.

2. krok: povrchu ještě vlhkého nátěru dodejte strukturu benátského hladítka tahy diagonálním směrem. Nechte zaschnout.

3. krok: po zaschnutí celou strukturu přejeďte benátským hladítkem za použití silného tlaku, abyste zintenzivnili efekt vzhledu břidlice. Tím, jak povedete tahy po struktuře nátěru, dodáte stěně osobitost v podobě individuální struktury, a nesejte na tom, zda je povedete horizontálně nebo vertikálně, nebo zda budou dlouhé či krátké.

4. krok: vyleštěte bavlněným hadříkem. 

Hornbach

Společnost HORNBACH je nezávislá, rodinná společnost, založená v roce 1877 a jako jediná v segmentu stavebních marketů má za sebou historii sahající přes šest generací. Společnost v současné době provozuje 158 stavebních a zahradních marketů v devíti evropských zemích, z toho 10 v České republice.

Koncept prodeje a sortiment výrobků jsou plně orientovány na potřeby zákazníků, kteří realizují své projekty, a také na profesionály. HORNBACH svým zákazníkům zaručuje trvale nízké ceny a zajišťuje si tak prvenství ve svém oboru. Četné nezávislé testy a studie potvrzují vysokou kvalitu poskytovaného poradenství a také výborný servis.

Společnost Hornbach je průkopníkem v oboru, neboť právě ona otevřela první kombinovaný stavební a zahradní market (1968), první velkoplošný „stavební hobby market“ (1980) a první stavební market s integrovaným Drive-in centrem (2003). Těmito kroky opakovaně dokládá svou schopnost inovovat. HORNBACH je několik desítek let významným zaměstnavatelem, v současné době se na úspěchu firmy podílí přibližně 20 000 zaměstnanců, z toho více než 1 500 v České republice.

Více informací na: www.hornbach.cz



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie Interiéry, nejlépe hodnocené fotografie



Články Interiéry