Vracíme se o desítky let zpět - čekání ve frontách nám ale vadí

Jana Brožková (Bydlet.cz), 2.02.2021

Od podzimu zažívá česká společnost další vlnu bezpečnostních opatření, která ovlivňují jejich ekonomickou situaci i volný čas. Platná omezení mají dopad na řadu aspektů běžného života Čechů. Nejvíce ze všeho lidem vadí menší sociální kontakt, především s rodinou (60 %) ale i s přáteli a kolegy (51 %). Po skoro roce útlumu jim chybí například i “živé” kulturní vyžití (50 %), možnost cestování (44 %) nebo omezená dostupnost řady služeb a úřadů (43 %). Poslední omezení pak žene Čechy do front, ke kterým už má více jak polovina lidí averzi. To vyplývá z nového průzkumu společnosti myTimi, která lidem i firmám nabízí outsouringové služby.

Češi zpátky ve frontě

Některá opatření, která se snaží eliminovat potkávání lidí, má paradoxně opačný efekt a nahání Čechy do dlouhých front. Ty většina české populace nesnáší, každého šestého zaměstnaného Čecha (17 %) fronta dokonce odradí od potenciálního nákupu či vyřízení povinností. Na čekání ve frontě dnes rezignují především muži padesátníci. Vystát frontu nevadí naopak pouze 7 % ekonomicky aktivní populace. Nejtolerantnější jsme vůči čekání u lékaře, kde jsme ochotní vydržet déle než kdekoliv jinde.

U lékaře, vydržíme čekat déle než kdekoliv jinde

V dnešní době lidé čekají fronty například kvůli omezeným provozním dobám na úřadech, na poště, ale i u lékaře. Napříkad na pražském registru vozidel bez předem domluveného termínu čekají v zástupu okolo dvou hodin. Omezenou, některé dokonce zrušenou, pracovní dobu mají i finanční instituce, banky, pojišťovny. „Ze zkušeností víme, že povinnosti na úřadech jsou pro některé lidi obzvlášť náročně nebo obtěžující. Někteří proto už nyní delegují tyto úkoly na nějakou službu, která za ně vyřeší vše, na co nemají čas, nebo to nechtějí řešit,“ říká Jan Skovajsa ze startupu myTimi, který poskytuje outsourcingové služby tzv. virtuálního asistenta.

Digitalizace a outsourcing

Nastalé změny ale zároveň pomohly urychlit digitalizaci řady oblastí. Služby digitalizuje stále více úřadů, bank i pojišťoven, řadu úkonů tak mohou lidé provádět online. Případně mohou využít tzv. outsourcing, který v dnešní době představuje stále častější řešení pro běžné lidi, freelancery ale i firmy. Ušetřit čas díky outsourcingovým službám by mělo zájem 74 % ekonomicky aktivních Čechů. Jen za poslední rok se podle Skovajsy z myTimi zájem o delegování zdvojnásobil hlavně u firemní klientely.


Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Tiskové zprávy