Reklamní triky dodavatelů plynu, které úsporu energie nepřinesou

Usetreno.cz (Usetreno.cz), 16.10.2015

Úspora energie na dosah ruky. Stačí jen využít zajímavou nabídku, kterou si pro nás připravil odběratel plynu, a topná sezóna bude o něco radostnější. Anebo ne?

Topná sezóna už je na dohled a poštovní schránky se plní zajímavými nabídkami dodavatelů energií. Možná jste i vy získali leták na lákavou akci, která vás doslova uzemnila. O 10 % levnější plyn, bonus až 2 000 či garance snížené slevy na 3 roky. Spotřebitel zkrátka nabude dojmu, že oproti stávající ceně plynu ušetří. Jenže ne vždy tomu tak je. Někdy jen dodavatel použil správnou reklamní kličku, na kterou se s vděčností chytneme. Se kterými se můžete setkat nejčastěji?

Záludnosti akčních nabídek: Kde vás úspora energie nečeká?

1. Garantovaná cena plynu na 2 a více let

Cena plynu přece stále roste, a tak zmrazit si ji na 2 a více let se zdá jako nejlepší řešení. Bohužel to je ale spíše naopak. Ceny energií na burze mají dlouhodobě klesající tendenci. Proto se spotřebiteli nevyplatí fixovat si aktuální nabídku dodavatele na delší dobu dopředu. Pojí se totiž se smlouvou na dobu určitou, kterou nelze bez vysokých poplatků předčasně zrušit. A pak by pro vás byly zapovězené výhodné ceny plynu, se kterými by přišli třeba jiní dodavatelé. Zkrátka by se vám změna dodavatele plynu nevyplatila.

Tip: Přečtěte si, jak cena plynu na burze klesá. Sami zjistíte, že výhodnějších nabídek může jen přibývat.

2. Časově omezená nabídka

I časový nátlak někteří dodavatelé energií zkouší. Nabídka platí jen 14 dní, a tak neváhejte a využijte ji co nejdřív. Zní vám to povědomě? Nátlakem se obchodníci jednoduše snaží snížit dobu rozhodování, aby zákazníci neměli čas dlouze přemýšlet o tom, jestli u někoho jiného přece jen nebude úspora plynu vyšší. Nejlepší je každou nabídku pečlivě srovnat s ostatními.

Tip: Online kalkulačky na webu dodavatele raději ignorujte. Jsou vždy navrženy tak, aby úspora energie byla nejvyšší s produktem dané firmy. Daleko lepší je využít nezávislé kalkulačky plynu , které nemusí propagovat jen produkty jedné společnosti.

3. Bonus za uzavření smlouvy až 2 000

Peníze za jeden podpis mohou vyjít draho. Maximální částky bonusu totiž získají jen zákazníci s opravdu vysokou roční spotřebou. Běžného spotřebitele čeká jen pár stokorun. A ani ty samozřejmě nejsou úplně zadarmo. Klasickým trikem je spojit bonus se smlouvou na dobu určitou na několik let. Pokud byste náhodou předčasně ukončili smlouvu, nejenže po vás bude dodavatel požadovat uhrazení sankčního poplatku, navíc budete muset vrátit i dříve vyplacený bonus.

Tip: Zajímejte se o to, jaký bonus reálně dostanete a co pro to skutečně musíte udělat.

Seznamte se i s ostatními reklamními triky na levný plyn, díky kterým dodavatelé vydělávají, zatímco my proděláváme.

Tomáš Suchý, Ušetřeno.cz

Tomáš Suchý

Tomáš Suchý studoval ČZU v Praze a v současnosti řídí produktovou politiku energetických kampaní v společnosti Ušetřeno.cz s.r.o. Zkoumá trhy, vyjadřuje se do médií a připravuje novinky. Kromě specializace na energetiku se orientuje také na pojišťovací trh.

Logo Ušetřeno.czUšetřeno.cz je finanční supermarket, který nabízí široké srovnání energetických, finančních a telekomunikačních produktů napříč celým trhem. Přesná data umožňují uživatelům najít tu nejlepší možnou nabídku na trhu a ušetřit nemalé peníze. Na Ušetřeno.cz si může zákazník srovnat téměř všechno od dodavatelů elektřiny a plynu, přes půjčky, kreditní karty, hypotéky až po mobilní a datové tarify či připojení k interneru. Portál navíc zákazníkům pomůže sjednat všechnu potřebnou administrativu týkající se přechodu k jinému dodavateli.

Názory na článek  Reklamní triky dodavatelů plynu, které úsporu energie nepřinesou
Na dané téma nejsou žádné názory.
Známkuj

Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem


Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie

Články Energetické okénko